• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Kertész Imrét csak a kerettantervbe tervezik beleírni
2020. február 6. csütörtök, 23:12

Hajnal Gabriella miniszteri biztos a Hír Tv-ben védte a Nemzeti alaptantervet a kritikákkal szemben. Szerinte nem igaz, hogy Örkény vagy Móricz a háttérbe szorulna.

Bár Kertész Imrét valóban nem említi név szerint a Nemzeti alaptanterv, az eddigi egyetlen magyar Nobel-díjas író a kerettantervekben már szerepelni fog – mondta Hajnal Gabriella, a Nemzeti alaptanterv kidolgozásáért felelős miniszteri biztos a Hír Tv-nek.

Azt is elmondta, hogy Wass Albert helyet kapott a NAT-ban, de az nem igaz, hogy Örkény István vagy Móricz Zsigmond háttérbe szorulna. Szerinte az sem igaz, hogy a tanulóknak teljesíthetetlenül sok kötelező olvasmánya lenne. Hajnal azt is elmondta, hogy a gimnáziumban a megjelent állításokkal ellentétben nem 59, csak 20 kötelező szöveget kell olvasniuk a diákoknak, az általános iskolában pedig csak 9-et és nem 30-at, ahogy az egyes helyeken megjelent.

Hajnal beszélt a Történelemtanárok Egyletének a (TTE) a kritikájáról is, akik azt kifogásolták többek között, hogy a NAT-ban Állampolgári ismeretek címszó alatt dominánsan „a hazafias érzés kialakítását, az alapvető honvédelmi ismeretek elsajátítását” értik. A miniszteri biztos szerint a tantárgynál a NAT 60-80 tanulási eredményt határoz meg, amelyek közül mindössze 3-at tesznek ki a honvédelmi ismeretek és a nemzeti identitásra vonatkozó részek.

A NAT elkészítésekor Hajnal Gabriella szerint az volt a cél, hogy a diákok terhelését csökkentsék. Amikor a Csépe Valéria-féle anyag 2018-ban kikerült társadalmi egyeztetésre, akkor mintegy 800-1000 vélemény érkezett rá. Ha minden javaslatot megfogadtak volna, akkor egy tanárnak 60-65 órája lett volna a gyerekeknek.

Hajnal szerint a hamarosan megjelenő kerettantervekben minden tantárgynál kimondottan nagyon nagy szerepet fognak kapni az új pedagógiai módszerek, a projekthét, a témahetek, a páros órai munka, illetve az egyéni tanulási utak.

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Szabó Magdi-plakett

A 2022. évi díjazott: Bolla Ildikó

TTE-tagok figyelmébe:

Ön is taníthat ezzel!

Galéria

„Őseinket felhozád…” – Magyar őstörténet

Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciája

Merre van előre? Történelemtanításunk berögződései

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap gyász kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017