• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Kedvet és eredményt hozott az új oktatási rendszer
2007. május 29. kedd, 0:00

Az
eddigi eredmények szerint a három éve indított kompetenciafejlesztő
programok látványos eredményeket hoztak a tanulók teljesítményében,
együttműködési kézségében és az iskolákhoz való viszonyában – közölte a
programokat terjesztő Sulinova Kht.
(Forrás: MTI)

A programban közel 600 iskola, azaz mintegy negyvenezer
diák és tízezer tanár vesz részt. A program első körében részt vett
mintegy 120 iskola egyöntetűen pozitívan értékelte a tanórai folyamatok
radikális átalakulását. A második pályázati körben újabb 500 iskola és
óvoda csatlakozott a programhoz, így már az intézmények közel tíz
százalékában jelen van a program.


Az
első három év elteltével több intézményben összehasonlító felmérés
mutatta ki, hogy a gyerekek szívesebben vannak az órákon, jobban viselik
a megterhelést, és a délutáni foglalkozásokra is nagyobb kedvvel
járnak, s a programban részt vevő diákok – osztályzatokra lefordítva –
bő egy jeggyel jobb tanulmányi eredményt értek el a különböző
tantárgyakban, mint az abban nem részesülő
kortársaik.


Azt is megfigyelték,
hogy e teljesítménynövekedés nem csupán azokat a tárgyakat,
műveltségterületeket érintette, amelyek a program részei voltak; egyéb
tantárgyakban is jobb eredményt értek el ezek a diákok. Ezzel
párhuzamosan tanórák újszerű felépítése, a változatos módszerek és
taneszközök kiterjedt használata a gyermekek tanuláshoz, iskolához és
egymáshoz való viszonyát is előnyösen befolyásolta.


A kutatás során a pedagógusok arról számoltak be, hogy a
gyerekek a fejlesztésben eltöltött első év után sokkal nyitottabbak,
kommunikatívabbak, jobban tudnak együtt dolgozni. A módszer tetszik a
diákoknak, mert nagyon látványosak, munkáltatók az órák, sok
segédeszközt használnak, élvezetesek a foglalkozások.


A program nagy hangsúlyt helyez a kooperatív
tanulásra, egyúttal az egyéni képességek szerinti fejlesztést részesíti
előnyben. A diákok gyakran csoportban dolgoznak kutatnak, ezáltal az
együttműködési készségük látványosan nő: akár a kisiskolás korban, akár a
középfokú intézményekben jobban elfogadják egymást. Rendszeres a
digitális eszközök alkalmazása is, nem csupán az informatika
órákon.


A kompetenciaalapú oktatási
programcsomagok az óvodai nevelést, valamint az olvasás-szövegértési,
matematikai-logikai, idegen nyelvi, szociális és életviteli, valamint
életpálya építési kompetenciák területét érintik. Részét képezi a
programcsomagoknak az infokommunikációs technológiák alkalmazása
is.


A pedagógusok nemcsak
tanterveket kaptak, hanem a diákok és a pedagógusok számára fejlesztett
munkatankönyveket, eljárásrendeket, az órákra lebontott – ajánlott –
tanmeneteket is. Mindehhez a résztvevők továbbképzésben részesültek és a
bevezetés évében folyamatos mentori, valamint intézményvezetői
támogatást kaptak.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Batthyány Lajos nyomában

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017