• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Jelentést kapnak az iskolák tanulóik teljesítményéről
2004. január 14. szerda, 0:00

A
2003-ban végzett kutatás során a diákok családi háttere és teljesítménye
közötti összefüggést is vizsgálták
(Forrás:
www.magyarország.hu)

Az
iskolaigazgatóknak és a fenntartóknak még a héten postázzák a tavalyi
országos kompetenciamérés eredményeit tartalmazó jelentést; a füzeteket
„testre szabottan”, azaz intézményekre lebontva készítették el – mondta
Magyar Bálint oktatási miniszter 2004. január 12-i
sajtótájékoztatóján.


A 2003. május
28-i vizsgálat során összesen 3 877 iskolában írattak matematika- és
szövegértéstesztet hatodik és tizedik évfolyamos tanulókkal. A felmérést
egy időben, egységes szempontok szerint bonyolították le, erre az
intézmények egytizedében minőségellenőrök ügyeltek. A központi
adatfeldolgozáshoz iskolánként húsz diákot választottak ki, így az
országos mintában 51,5 ezer hatodikos és 27 ezer tizedikes
szerepel.


Sipos János közoktatási
helyettes államtitkár elmondta: a jelentések tájékoztatnak az
intézmények és a tanulók – országos, regionális és településtípuson
belüli – helyzetéről. A szaktanárok egy szoftver segítségével
értékelhetik az eredményeket, akár egy-egy feladat szintjén is.


A szaktárca vezetője egy új
kutatási eljárásról is beszámolt: először vizsgálták az úgynevezett
hozzáadott pedagógiai értéket, melyet a tanulók becsült és tényleges
teljesítményéből számítottak ki. A feltételezett teljesítmény alapjául a
diák szocio-kulturális hátterét vették: a hozott értékindex a szülők
iskolai végzettségének, a családi könyvtár nagyságának, valamint az
otthon felszereltségének súlyozásából tevődik össze.


A felmérés egyik készítője, Vári Péter oktatáskutató
elmondta: a fővárosban a nagyobb hozott érték és a diákok magasabb
teljesítménye jellemző. Míg az általános iskolában döntően a családi
háttér a meghatározó, a középiskolában már az is befolyásolja a diákok
teljesítményét, hogy milyen iskolából érkeztek.


Eredeti
cikk

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 5.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017