A magyarok hatvan százaléka egyetlen könyvet sem olvas el egy év alatt. E jelenségről is könyvet írtak, Az olvasás védelmében címmel. Vajon ki olvassa majd el? (Forrás: Népszabadság)
A szülők már nem lapozgatják gyermekeik ellenőrzőjét. Egyszerűen csak leülnek a számítógép elé, és néhány kattintás után olvashatják is nebulóik legfrissebb jegyeit vagy éppen hiányzásait. Mindez már nem álom, hanem az ország egyre nagyobb részén természetes, és folyamatosan terjed. (Forrás:: MNO)
Az Oktatási és Kulturális Minisztérium, valamint a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete egy olyan reprezentatív vizsgálatot indított el 2010 első negyedévében, amely első ízben teszi lehetővé a pedagógusok munkaidejének és sokoldalú feladatainak átfogó vizsgálatát. A kutatást a Tárki-Tudok Oktatáskutató Központ végzi.
A felfutóban lévő internetes tömegjátékok készítői ma már nemcsak a győzelemre koncentrálnak, hanem a kapcsolatépítést is hangsúlyozzák. (Forrás: hvg.hu)
Az Országgyűlés 2000. június 13-án elfogadott határozata értelmében a középfokú oktatási intézményekben minden év február 25-én emlékeznek Kovács Béla elhurcolására, és a kommunizmus áldozataira. (Forrás: Múlt-kor)
Több mint hetven fiktív tanulót vett nyilvántartásba a selyebi iskola, és habár az eset három évvel ezelőtt történt, a vám- és pénzügyőrség még most is nyomoz – írja az Index. A jogtalanul felvett állami támogatást, mintegy 40 millió forintot azonban vissza kellett fizetnie az intézménynek, adósságai miatt így nem nyújthat be pályázatokat. Az állandó ellenőrzéshez […]
A nagyvárosok és nyomortelepeik roppant népsűrűsége nemcsak a bűnözés, a járványok és a szenny koncentrációját jelenti – hanem a gazdasági fejlődés új lehetőségeit is megteremtheti – állítja néhány az urbanizációban nemcsak mumust látó ökológus. (Forrás: hvg.hu)
A koedukált oktatás kudarca-e, hogy a nemeket elkülönítve oktató iskolák vezetik a tanulmányi rangsort – erről vitáznak Nagy-Britanniában, miután az érettségi vizsgákon idén is azok teljesítettek a legjobban, akik nem koedukált intézményekben tanultak. (Forrás: Eduline)
Tíz évvel ezelőtt kezdődött el az úgynevezett jászladányi iskolaügy: 2000-ben történt, hogy a falu akkori, és azóta is regnáló polgármestere, Dankó István egy magániskola létrehozását kezdeményezte, amelybe szavai szerint a komolyan tanulni s a közösségi szabályokat betartani akaró gyerekek járhatnának. (Forrás: Népszabadság)
Az oktatási jogok biztosa szerint egyszerűbbé, közérthetőbbé kellene tenni a közoktatási jogszabályokat; Aáry-Tamás Lajos úgy véli, sokkal több kérdést lehetne az iskolák, egyetemek hatáskörébe utalni. (Forrás: STOP)