Örökzöld téma a közbeszédben a „cigánykérdés”, s nem volt ez másként a második világháború előtt és a Kádár-korszakban sem. Országos cigányrazziák, elkobzások, speciális kódolás – mi derül ki a levéltári iratokból? (Forrás: hvg.hu)
A haditurizmus fellegvára lehet Őrtilos és Belezna: idegenforgalmi látványossággá tennék a két község között 2006-ban részben feltárt Zrínyi-várat, egyúttal helyreállítanák a XVII. századi erődítmény közelében vezető hidegháborús bunkerrendszer egy részét. (Forrás: Népszabadság)
Brit tudósok egy csoportja lézertechnológia segítségével térképez fel tíz nagy-britanniai UNESCO világörökségi helyszínt, hogy elkészíthesse azok digitális mását. (Forrás: Kultúra.hu)
A Magyar Pszichológusok Egyesülete tudományos konferenciája abból az alkalomból, hogy éppen 2009 november 20.-án lesz 20 éves az ENSZ Gyermekjogi egyezmény.
A Népszabadság cikkében említett perről az Oktatási és Kulturális Minisztériumnak (OKM) nincs tudomása. A minisztérium több különböző eszközzel kívánja megelőzni a szegregatív gyakorlatok kialakulását, illetve a meglévő káros gyakorlatok megszüntetését.
Bár a magyar katolikus egyház és a kommunista diktatúra közös történetéről, konfliktusáról és boldog egymás mellett éléséről köteteket lehet írni – és írtak is –, az igazság valójában véresen egyszerű: mindenütt vannak gyenge emberek. (Forrás: Kultúra.hu)
Az Oktatási és Kulturális Minisztérium és a Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére létrejött Tudatos Pénzügyekért Alapítvány létrehozta a „Pénziránytű iskola”-hálózatot. A „Pénziránytű iskola”-cím elnyerésére pályázatot írtak ki. A 2009/2010-es tanévben 70 középfokú iskola szerezheti meg az elismerést.
A roma gyerekek oktatási esélyegyenlőségéért küzdő alapítvány pert indít a magyar állam ellen, mert megelégelte, hogy a törvények ellenére következmények nélkül lehet mindenféle ürügyekkel külön osztályokban és iskolákban oktatni a roma gyerekeket. (Forrás: Népszabadság)
A mai magyar iskola már egyáltalán nem alkalmas a műveltség átadására, de a gyermekmegőrző és a szelekciós funkciói még úgy ahogy működnek – állítja Knausz Imre oktatáskutató. (Forrás: FN)
A legnagyobb jószándék és a bravúros előadásmód dacára hogyan válik Petőfi kultusz-Petőfivé? Miként működik a kultusz rituáléja Illyés Gyula nagyszerű könyvében? Miért tűnnek el a „legnagyobb magyar költő” szlovák gyökerei? Margócsy István magyarázatai a hvg.hu-n.