A Palladion Műhely és a Pécsi Tudományegyetem Klasszika-filológia Tanszéke a 2022/2023-as tanévben is közösen hirdet tanulmányi versenyt az ókori egyiptomi és görög-római kultúráról magyarországi és Kárpát-medencei iskolák 5–12. évfolyamos diákjai számára.
„Nem a tanárok polgári engedetlensége ássa alá a diákok törvénytiszteletét és erkölcsi értékrendjét. Az írott normák, a törvény tekintélyét az a magatartás ássa alá, amely kénye-kedve, saját pillanatnyi érdekei szerint alakítgatja a törvényt” – áll abban a nyílt levélben, amelyet a Magyartanárok Egyesületének választmánya nevében Arató László, a szervezet elnöke írt Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkárnak. […]
A Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozata, a Nemzeti Emlékezet Bizottsága és a Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Archívum történelmi fogalmak köré épülő konferenciát és műhelyt szervez a köznevelésben tanító történelemtanárok számára.A konferencia fókuszában a Kádár-korszak és a rendszerváltás tantervi fogalmai állnak.Legfontosabb céljuk a gyakorló tanárok munkájának segítése. Helyszín: NEB Hivatala, konferenciaterem (1088 Budapest, Vas utca […]
Szép új tanév Ma megkezdődik a régi rutin: arcukon a lelkesedés különböző fokát jelző grimaszokkal több, mint egymillió kiskorú árasztja el azokat a nagy házakat, ahol a pedagógusok tanítanak. Ott több, mint százezer pedagógus várja őket, akik már túlvannak a majdnem kéthetes beszoktatáson, ezért ők is a lelkesedés különböző fokának megfelelő érzelmi állapotban kezdik a […]
A BBC History 2011 áprilisában debütált Magyarországon, Nagy-Britannia legsikeresebb történelmi magazinjának hazai változataként. A 11 évvel ezelőtti induláskor a Kossuth Kiadó Zrt. adta ki a lapot. Az alapító főszerkesztő, Pap Gábor halála után Romsics Ignác látta el a főszerkesztői feladatokat. Két hónap kihagyás után augusztus 24-én immár a Kocsis Kiadó Zrt. gondozásában jelent meg a […]
Az idei tanévkezdésnél sok szülő kénytelen szembesülni a drámai mértékű pedagógushiánnyal. A helyzet elkeserítő, hiszen gyermekeink nem kapják meg az őket megillető minőségi oktatást. Nincs csodaszer, a fájóan hiányzó pedagógusokat nem lehet gyors ütemben pótolni! Szülőként annyit tudunk tenni, hogy a károkat igyekszünk enyhíteni, és kiállunk a gyerekek érdekei mellett, hogy legalább hosszabb távon remélhessünk […]
Maga is enyhe diszlexiával küzdött, bár akkor ezt még nem ismerték fel, de csak előnyére vált, hiszen így tudja jól és ismeri ezeknek a gyerekeknek a problémáit. Dr. Gyarmathy Évával, a Diszlexia Központ és a Sajátos Nevelési Igényű Tehetségeket Segítő Tanács alapítójával beszélgettünk. Az integráció fából vaskarika, ha az iskola nem idomul a gyerekekhez, és […]
Kopcsik István, a TTE Bizottmányának tagja Bódy Gergővel beszélgetett 2022. július 29-én a Momentán Társulat műsorában Kapolcson, a Művészetek Völgyében.
Az „állampolgári tudatosság és műveltség” alacsony szinten tartása hatalomtechnikai kérdés – véli Trencsényi László. A Magyar Pedagógiai Társaság elnöke szerint a középosztály kimenekíti gyermekeit a magániskolázásba, netán a bőkezűen támogatott egyházi iskolákba, sőt, külföldi intézményekbe íratja őket. Idehaza marad a „maradék”, a szezonális mezőgazdasági munkára, cselédségre, rettenetesebb esetben fegyverfogásra, „élő pajzsnak” (egy vizionált háborúban) alkalmas […]
Civil szervezetek álláspontja szerint a kormány által benyújtott törvényjavaslat, amely „az Európai Bizottsággal való megegyezés érdekében” módosítaná a társadalmi egyeztetés szabályait, csak látszatmegoldásokat kínál. A jogalkotásban való társadalmi részvétel erősítése fontos cél, de ahhoz elsősorban valódi kormányzati akaratra, a hatályos törvények érdemi végrehajtására és a törvényjavaslatban foglaltaknál jóval hatékonyabb garanciákra lenne szükség. A minisztériumok által […]
Jelen kérdőív célja annak felmérése, hogy az orosz-ukrán háború milyen hatással volt és van a történelemtanításra. A Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozata arról szeretne képet kapni, hogy miért és milyen módon reagáltak a történelemtanárok és a diákok e napjainkban is zajló rendkívüli eseményre, valamint arról, hogy a tanárok milyen szempontokból tartották fontosnak és hasznosnak ennek […]