A felsőoktatási intézmények számára kötelező lesz a klasszikus nagy szakokon újra bevezetni az osztatlan tanárképzést, ám egyes szakok, mint a rajz-, vagy az énektanári képzésen továbbra is megmaradhat a kétciklusú rendszer – erősítette meg az Edupressnek Vancsó Ödön, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium (NFMI) főosztályvezető helyettese. Az osztatlan tanárképzés visszaállításáról a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) […]
Az MSZT oktatásszociológiai szakosztálya „Oktatás és politikaformálás” címmel konferenciát rendez az ELTE Társadalomtudományi Karon. A konferencia kapcsolódik az Educatio folyóirat azonos című számához.
A Közoktatás-politikai Tanács rendkívüli ülésének összehívását kezdeményezik a testület tagjai a közoktatási törvény és pedagógus életpályamodell ügyében – az erről szóló levelet a szervezetek nevében Medrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke juttatta el Réthelyi Miklós szakminiszterhez. Az alábbiakban a levél teljes szövege olvasható.
Az MTA Közoktatási Elnöki Bizottsága és a TÁRKI-TUDOK szakmai műhelysorozatot indított. Az első alkalom január 26-án az MTA dísztermében Együttnevelés és külön oktatás címmel került megrendezésre.További alkalmak: 2011. február 9. Pedagógus életpályamodell és oktatásfinanszírozás; 2011. március 3. Szakképzés, oktatás és munkaerőpiac.
A közoktatási törvénytervezetben leírt differenciált iskolarendszer, az elitiskolák kiemelt szerepe és az elkülönített felzárkóztatás is ellentmond annak, hogy sikeres legyen a magyar iskolarendszer. Pokorni Zoltán újabb bírálatával, a tudósok tényekkel okoztak „zavart” a hoffmanni jövőképben. (BI, Figyelőnet)
Először lesz látható Magyarországon a 20. század egyik legszenzációsabb régészeti lelete, a kassai aranykincs. Erdély és a királyi Magyarország emlékeit, Európa egyetemes értékeit, a szlováksággal közös magyar történelmi örökség páratlan értékű darabjait a nagyközönség 2010. február 1-jétől a Magyar Nemzeti Múzeum legújabb időszaki kiállításán tekintheti meg.
A Szóval?! Országos Vitaverseny célkitűzése a disputázás és vitázás kultúrájának népszerűsítése a 14-18 év közötti középiskolás fiatalok körében. Magyarország soros EU-elnökségéhez kapcsolódva a Vitaverseny további célja, hogy a dispután keresztül felkeltse a fiatalok és a szélesebb közönség érdeklődését az Európai Unióhoz kapcsolódó kérdések és dilemmák iránt.
A megújulás lehetőségei a történelemoktatásban címmel február 5-én, 9 órai kezdettel konferenciát rendez a székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola a Sziget utcai épületben. Jelentkezési határidő: 2011. január 25.
A Holokauszt Emlékközpont a helytörténeti kutatás és az alternatív pedagógiai módszerek iránt érdeklődő tanárok jelentkezését várja a Nemzetközi Holokauszt Emléknaphoz (január 27.) kapcsolódó alternatív pedagógiai bemutató órákra, filmbemutatóra és a fotógyűjtő pályázat eredményhirdetésére.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet megrendülten tájékoztatja a szakmai közvéleményt, hogy prof. Dr. Zsolnai József, a Pannon Egyetem professor emeritusa, egyik jogelőd intézményünk, az Országos Közoktatási Intézet volt (alapító) főigazgatója életének 76. évében, 2011. január 12-én elhunyt.
Három tényező rendkívül fontos szerepet játszik abban, hogy a fiatalok szélsőséges szervezetekhez csatlakoznak: a nagyszülők múltja, a szülőkkel való rossz kapcsolat és a társadalmi környezet – véli egy német kutató. (Szegő Iván Miklós, hvg.hu)
A mai nappal megszűnt Kerpen Gábor, az Oktatási Hivatal elnökének megbízatása. Az eddigi pozícióját mindössze három hónapig betöltő szakember a jövőben az Igazságügyi és Közigazgatási Minisztérium fennhatósága alatt működő Wekerle Sándor Alapkezelő oktatási igazgatói és stratégiai koordinátori munkakörét tölti be. (Forrás: Figyelőnet)