Történelem, Személyes történelem és oktatás címmel szervez egész napos konferenciát 2009. április 4-én a Zachor Alapítvány a Társadalmi Emlékezetért Budapesten, a Közép-Európai Egyetemen (CEU). A konferencia védnöke az Oktatási és Kulturális Minisztérium. (Forrás: Kultúra.hu)
Az egyéni érdeklődők mellett több középiskola és általános iskola diákjai látogatták meg március 25-én Kecskemét határában, a leendő Mercedes-gyár területén folyó ásatást. (Forrás: Múlt-kor)
Minden eddiginél jobb eredményt értek el magyar diákok a Közép-Európai Iskolák Akadémiája kezdeményezésen, amelyen tizenkét országból több mint tízezer diák vett részt. A résztvevők az Interkulturális Központtal közösen tették meg az első lépéseket egy közép-európai iskolahálózat létrehozásáért. (Forrás: [origo])
A Szegedi Tudományegyetem bekapcsolódva a Radnóti Év országos programsorozatába csaknem ötven érdekes kulturális kuriózummal tiszteleg az egyetemi tanulmányait Szegeden végzett költő nagysága előtt. (Forrás: Edupress)
A történelem kiemelkedő személyiségeinek cégnévként történő feltüntetéséhez mostantól a Magyar Tudományos Akadémia engedélye szükséges. (Forrás: Múlt-kor)
Az utóbbi hónapokban több cikk jelent meg a közoktatás rendszerének folyamatosan romló teljesítményéről. Érdemes ezért áttekinteni azokat a mutatókat, amelyek […] nem támasztják alá az említett állítást.
2009 novemberében – School and Science Museum: Cooperation for Improving Teaching, Learning and Discovery címmel – egyhetes továbbképzésre kerül sor Münchenben, a Deutsches Museumban. (Forrás: Museum.hu)
Sajnos bozótharccá vált a küzdelem a régi pesti belváros műemléképületeiért, elvesző hangulatáért – véli a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal elnöke. (Forrás: Kultúra.hu)
Programokban nem szűkölködik a magyar közoktatás, eredményekben annál inkább. A felsőfokú intézmények egy része kénytelen felzárkóztató kurzusokat indítani, hogy az érettségizett hallgatókat alapismeretekre oktassa. Segíthet-e az áldatlan helyzeten Hiller István legújabb elképzelése, az iskolák újraállamosítása? (Forrás: Heti Válasz)
Kedden teljesen elérhetetlenné vált a videomegosztó az ázsiai országban, a feltételezések szerint egy, a tibeti zavargásokat megörökítő videó miatt. (Forrás: [origo])
Mennyi pénz lehet ma valójában a hazai közoktatásban? Milyen forrásokból gazdálkodnak az óvodák és iskolák? Igaz-e, hogy az állami normatíva az éhenhaláshoz sem elég? Van-e pénze az intézményeknek az épület felújítására és modern oktatási eszközök beszerzésére? Iskolai pénzkörkép Magyarországon. (Forrás: [origo])
A szkíták mindig benne voltak a magyar történelmi gondolkodásban, tanították, tanulmányozták, ott élt a régész és történész szakmán túl a közérdeklődésben – jelentette ki Hiller István oktatási és kulturális miniszter a Szkíta aranykincsek című kiállítás megnyitó ünnepségén, kedden, a Magyar Nemzeti Múzeumban.