• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Felhívás: a műveltséget igazságtalanul osztják el
2006. március 16. csütörtök, 0:00

A
kulturális javak igazságtalan elosztásában az iskolarendszer a
főszereplő – számol be a Népszabadság a kezdeményezésről.

A kulturális javak igazságtalan elosztásában az
iskolarendszer a főszereplő: a tankötelezettség 12 éves időtartamán
belül mindössze az első négy évben biztosít minden gyereknek legalább az
oktatás tartalmában azonos feltételeket – olvasható abban az MTI-hez
eljuttatott hívásban, amelyet pedagógusok, oktatási szakemberek
fogalmaztak meg.


A 8 és a 6
évfolyamos gimnáziumok megjelenésével már az 5. évfolyamtól megkezdődik
az egységes képzés dezintegrációja. A gimnáziumok mellett létező
szakközépiskolával és szakiskolával együtt öt különböző műveltséget
közvetítő középfokú iskolatípus működik hazánkban.


A magasabb és „elitebb” iskolafokozatokba, ezeken belül
is a „jobb” iskolákba a tanulmányi, illetve felvételi eredmények
alapján történik a tanulók kiválogatása. A tanulmányi eredmények
valamennyi lefolytatott kutatás tanúsága szerint a szülők iskolai
végzettségével mutatnak szoros összefüggést, ez utóbbi pedig a
társadalmi hierarchiában elfoglalt helyükkel – áll a
felhívásban.


Az oktatási szakemberek
szerint már-már tragikus méreteket ölt az iskolarendszer szétszakadása
mind az intézménytípusok, mind a településtípusok mentén. „Ez a morális
szempontokon túl gazdaságilag és politikailag is életveszélyes” – írják.
A tanítókból, tanárokból, egyetemi oktatókból és kutatókból
szerveződött, a szakmában KOMP-csoport néven ismertté vált szakértői kör
közel tíz éve – 1996 augusztusában – lépett a nyilvánosság elé a
közoktatás szerkezeti tagoltságán és szelektív működésén rést ütni
szándékozó egységes – nemzetközi nevén: komprehenzív – iskola
megalkotásának javaslatával.


A
KOMP-csoport azzal fordul a magyar társadalomhoz: követelje a
kormányzattól az eredményes iskolát, mindenki iskoláját: a szelekciós
csapdákat elkerülő „komprehenzív” iskolát. A felhívást aláírta többek
között Arató László, Fábry Béla, Loránd Ferenc, Pála Károly, Trencsényi
László.


A cikk a
Népszabadságban

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Szemle

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017