A „Döntések és Dilemmák”, egy több éven keresztül futó projekt, melynek célja olyan tanítási anyagok kidolgozása, amik kontextusba helyezik, és megfelelő háttéranyagokat biztosítanak oktatók számára az Európai Unióval kapcsolatos tanulmányok tanításához. Olyan forrásanyagokat állítottunk össze, melyek segítségével az európai integráció egy sokkal komplexebb történelmi perspektívába helyeződik, és megismerteti a diákokat azokkal a kihívásokkal, melyekkel a törvényhozók szembesülnek. Az előző két projekt eredménye a „Változó Európa” ( „Changing Europe„) modul elkészítése, amely elérhető a Historiana – online oktatási felületünkön. A projekt harmadik részének célja, az előzőekre építve, kritikusan gondolkodó aktív állampolgárok nevelése.
A projekt részeként szeretnénk az anyagok hozzáférhetőségét és használatát szélesebb közönség számára elérhetővé tenni. Szeretnénk a „Döntések és Dilemmák” kutatásainak eredményeit megosztani, melyek a „Tanítsuk Európát” (“Teaching Europe”) tanulmányban összegződik. A tanulmányt az EUROCLIO készítette, oktatók részvételével az Európai Unió mind a 28 tagországából, azt vizsgálva, hogy az európai integráció kérdése hogyan jelenik meg a történelemkönyveken és milyen módon biztosítanak megfelelő támogatást az oktatáshoz.
A kutatások azt mutatják, hogy jelenleg az EU-val kapcsolatos oktatásban sokkal nagyobb hangsúlyt kap a magasabb szintű politika- a figyelem a nagy nevekre és intézményekre helyeződik anélkül, hogy összekapcsolnák azokat a mindennapok realitásával. Hasonlóképpen a tagállamok és a nemzetállamok sokkal több figyelmet kapnak, mint az ötletek és értékek. Hiszünk abban, hogy a „Tanítsuk Európát” (“Teaching Europe”) kutatás eredményei valamint a Historiana honlapon hozzáférhető „Változó Európa” modul segítséget nyújt a tanároknak abban, hogy hogyan töltsék meg az Európai Unió oktatását tartalommal és tegyék azt ösztönzőbbé.