• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Elkészültek az első tankönyvek, amelyek a finnugor helyett a hun rokonságot tanítják
2020. október 11. vasárnap, 18:51

Az ötödikes és a kilencedikes diákok már a megváltozott Nemzeti Alaptanterv szerint  írt történelemkönyvekből tanulhatnak. Ezek a tankönyvek egyelőre csak afféle demóváltozatban léteznek, amelyet csak a tanárok érnek el, talán azért is, mert a tartalmukról feszült hangulatú vita folyik a történészi körökben. Berend Nóra a Cambridge-i Egyetem professzora a Történelemtanárok Egyletének honlapján megjelent írásában bírálja az egyik ilyen próbatankönyvet, amely 

NEM OKTATNI, HANEM IDEOLÓ­GIAI­LAG FORMÁLNI KÍVÁN EGY OLYAN IRÁNYBA, AMI ELLENTÉTES A DEMOKRÁCIÁVAL ÉS AZ EGÉSZSÉGES SZELLEMI FEJLŐDÉSSEL EGYARÁNT.

A történész  szerint az egyik ilyen próbatankönyv, Gróf Péter és Szabados György műve

  • a magyaroknak és a magyarok kitalált őseinek sokkal nagyobb fontosságot tulajdonít a valóságnál, illetve mindenféle kitalált érdemekért dicséri őket, amihez képest a korabeli nyugati évkönyvek teljesen világossá teszik, hogy „őseink” gyakorlatilag rabló zsoldosok voltak, akik jó pénzért bárkihez elszegődtek,
  • az egyeduralmat dicsőíti a demokráciával szemben, vagyis tendenciózusan úgy mutatja be az  egyeduralmat, mint a demokráciánál jobb politikai berendezkedés,
  • egyoldalúan a kereszténység igazát, valóságosságát hangsúlyozza, „módszeresen torzít” a kereszténység javára.

De a próbatankönyveket bírálják azért is – írja a Telex –, mert

  • a finnugor nyelvrokonságot csak az egyik elméletként mutatják be és
  • elfogadják a hun-magyar kontinuitás, illetve a kettős honfoglalás elméletét is.

A  Történelemtanárok Egylete az egymásnak feszülő érvek miatt konferenciát szervezett a kérdésről, amelyre a könyvek íróit is meginvitálták. Közülük végül csak Szabados György fogadta el a meghívást, aki szilárdan védelmébe vette a társszerzőként írt művet.

Az elmúlt évtizedek magyar őstörténetét a finnugrista elmélet dominálta, ettől kell megszabadítani a területet 

– mondta a Magyarságkutató Intézet munkatársa.

KAPCSOLÓDÓ ANYAG:

Nekünk Mohács kell ?  A TTE 30. konferenciája. - YouTube

Nekünk Mohács kell ? A TTE 30. konferenciája. – YouTube

A konferenciáról részletesen beszámoló Telex a cikkében azt emeli ki, hogy a téma súlyosan átpolitizált, a kormányban Kásler Miklós miniszter személyes mániája az őstörténet és a hun származás, aminek a jegyében létrehozták a Magyarságkutató Intézetet, és annak nézetei tükröződnek vissza az új tankönyvekben. Miután január végén elfogadták az új Nemzeti Alaptantervet, néhány hónap alatt átírták a tananyagot, majd pillanatok alatt el is fogadták az új változatot, jóllehet az elméletről messze nincs tudományos konszenzus. Ezt jól mutatott a konferencia indulatoktól túlfűtött hangulata is.

Forrás

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Alkotmány és történelem

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017