Kopcsik István, a TTE Bizottmányának tagja tovább folytatja oktatástörténeti sorozatát a Klubrádió Ötös című műsorának Különóra rovatában. Az első részben az ókor, a másodikban a középkor, a harmadikban a humanizmus, a reformáció, majd Mária Terézia időszaka, a negyedikben a reformkor és kiegyezés volt a téma.
Ebből a részből először megtudható, miképp tanulhattak a nők az egyes korokban, majd az, hogy miként változott az iskolák világa a 19. század végétől.
Milyen módon tanulhattak az arisztokrata lányok? Mikor alakult az első leánygimnázium? Mióta járhatnak lányok középiskolába/egyetemre? Miképp függhet össze a két világháború a lányok iskolába járásával? Mely okok miatt nőiesedett el a tanári pálya? Mikor lettek koedukáltak az iskolák?
Miként függ össze a társadalom céljaival az iskola feladata? (Jó alattvaló képzés/jó állampolgárképzés; írástudatlanság felszámolása; világszabadság eszméje; társadalmi mobilitás elősegítése; polgárjogi mozgalmak hatása az iskolákra…)
Miképp hat a modern technikák elterjedése az iskolarendszerre?