A
közoktatási törvény előírása alapján november 30-ig másfélmillió diák és
pedagógus kapja meg az oktatási azonosító számát tartalmazó igazolását –
közölte az oktatási személyazonosítókról szóló híradásokat követően az
Oktatási Minisztérium.
Ez az
igazolás nem helyettesíti a diákigazolványt, és nem minősül hatósági
igazolványnak, célja az érintett személy tájékoztatása a számára
kiosztott azonosító számról, amelyet a későbbiekben egyre szélesebb
körben lehet felhasználni az oktatási jogviszonyt érintő ügyintézések
során (pl. diákigazolvány igénylés, felvételi eljárás,
stb.).
A közoktatási törvény
rendelkezései előírják a közoktatásban részt vevők (tehát a tanulók és
pedagógusok) számára egy tizenegy számjegyből álló azonosító szám
kiosztását – áll a közleményben. A szám kiosztásának legfontosabb célja a
korszerű, pontos, naprakész nyilvántartás, amely biztosítja, hogy a
közoktatási jogviszonyhoz kapcsolódó juttatások (pl. normatívák),
illetve kedvezmények (pl. utazási kedvezmény) igénybevételére való
jogosultság központilag ellenőrizhető legyen.
Az azonosító számok kiadását adatszolgáltatás előzte
meg; az oktatási intézmények az Educatio Kht. Közoktatási Információs
Irodájának (KIR) 2005. április 1. és június 15. között továbbították
azok nevét és szükséges adatait, akik az intézménnyel tanulói
jogviszonyban állnak, vagy az intézményben dolgozó pedagógusok –
tájékoztat a szaktárca.
A
nyilvántartásban szereplő személyek részére létrehozták és
hozzárendelték az oktatási azonosító számokat, legyártották az azonosító
számokat tartalmazó igazolásokat. Az igazolásokat az intézmények a
Közoktatási Információs Irodától az őszi szünet után kapták meg, és azt
november 30-ig kötelesek a tanulóiknak, pedagógusaiknak
átadni.
Ez az igazolás nem
helyettesíti a diákigazolványt és nem minősül hatósági igazolványnak –
hangsúlyozza a minisztérium -, célja az érintett személy tájékoztatása a
számára kiosztott azonosító számról, amelyet a későbbiekben egyre
szélesebb körben lehet felhasználni az oktatási jogviszonyt érintő
ügyintézések során (pl. diákigazolvány igénylés, felvételi eljárás,
stb.).
Néhány hónapja a Közoktatási
Információs Iroda az oktatási intézmények részére bocsátott egy
Felhasználási kézikönyvet, amelynek célja, hogy az előírt tanuló- és
pedagógus nyilvántartás működési kereteit a mindennapi tevékenységek
szintjén meghatározza. A kézikönyv átfogó tájékoztatást ad a tanuló- és
pedagógus nyilvántartás működéséről, részletekbe menően tárgyalja a
nyilvántartás létrehozásának célját, az intézmények feladatait, a
feladatok végrehajtását támogató informatikai
rendszert.