1. A tapasztalatok figyelembe vételével e tanév végén a szakmai szervezetek bevonásával vizsgálják felül, majd korrigálják a kerettantervet és az új tankönyveket.
Vizsgálják meg, helyesnek bizonyul-e az, hogy
a) hangsúly a képességfejlesztésről a lexikális ismeretek felé, a széles értelemben vett társadalomtörténet helyett a politikatörténet irányába tolódott,
b) hogy a kerettanterv illetve az arra épülő tankönyvek az általános emberi értékrenden túl bármely elvárt vagy elvártnak vélt értékrendet jelenítsenek meg,
c) hogy a kerettanterv alapján készült új tankönyvek adattartalma a rendelkezésre álló időben megtaníthatóak-e, avagy a régmúltról tanítandókat csökkenteni kell.
2. A tankönyvek választhatósága érték, elfogadhatatlannak tartjuk az egyetlen, mindenki számára kötelező tankönyv bevezetésének koncepcióját.
3. Ragaszkodunk a tanár szakmai szabadságának, autonómiájának tiszteletben tartásához. Elfogadhatatlannak tartjuk a Nemzeti Pedagógus Kar kényszertagságát, továbbá azt, hogy jogszabály alapján kivételezett helyzetbe kerüljön pénzügyi szempontból, valamint reprezentatív testületként való feltüntetését.
4. A történelemtanítás, a tankönyvkészítés illetve a helyi tantervek kidolgozása során hangsúlyt kell fektetni arra, hogy a történelmi valósággal ellentétes hamis mítoszok bemutatása megfelelő, kiérlelt tudományos eredmények alapján kerüljenek tárgyalásra.
5. A határon túli kirándulásoknál fontosnak tartjuk az ott élő magyarok mellett a szomszéd népek kultúrájának megismertetését is.
2013. október 12.
A Történelemtanárok (23.) Országos Konferenciája
és a Történelemtanárok Egylete Közgyűlése