• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A TTE ajánlása a helyi tantervek bevezetésével kapcsolatban
1996. szeptember 26. csütörtök, 0:00

A Történelemtanárok Egylete üdvözli a tartalmi szabályozás decentralizált rendszerét, amely lehetőséget ad az iskolák számára egy a NAT-ra épülő, a helyi sajátosságokat és igényeket figyelembe vevő pedagógiai program kidolgozására. Ugyanakkor leszögezzük, hogy a folyamat szakszerűségének és hatékonyságának biztosításához többféle változatot és variációs lehetőségeket magukban foglaló, adaptálható helyi tantervek kidolgozását tartjuk szükségesnek.


A helyi tanterv bevezetésére vonatkozó javaslatok:


-A helyi tantervek kidolgozásában és elfogadásában a tantestület aktívan vegyen részt.
-A korábbi főként tananyag- és tanárközpontú koncepciók helyett a tanulói tevékenységre épülő, a képességfejlesztést szem előtt tartó követelmény- és tanulóközpontú helyi pedagógiai programok kidolgozását szorgalmazzuk.
-Olyan tantervek adaptációját javasoljuk, amelyek biztosítják az iskolák szabad mozgásterét saját igényeik megvalósításában.
-Az iskolák lehetőleg olyan tantervet válasszanak, amelyet a pedagógiai szakmai szervezetek is támogatnak.
-Szorgalmazzuk a tantervi szabályozás kiterjesztését a 18. év végére, részletes követelményrendszer kidolgozásával átmenetet teremtve az alapműveltségi vizsga és a kétszintű érettségi között.


Az Ember és társadalom műveltségi területre vonatkozó ajánlások:


A XX. század végén a történelemtanítást is új kihívások érik. A tantárgy egy szélesebb műveltségi- területbe ágyazva, a műveltségi területek közös követelményeinek többségét lefedve (Hon- és népismeret, Kapcsolódás Európához és a nagyvilághoz, Kommunikációs kultúra, Tanulás), új ismeretanyaggal bővülve (gazdasági, társadalmi, emberismeret) a tanulói személyiség fejlesztésének, az identitástudat kialakításának legfontosabb eszközévé válhat.


A fentiek indokolják az ismeretanyag bővülését, azonban ez a történelemtanításra eddig rendelkezésre álló időkeretet nem csökkentheti.
A pusztán ismeretközlő tanítási módszerekkel szemben a történelmi kritikai gondolkodásra és a fogalmi összefüggésekre, valamint a tanulói tapasztalatokra épülő tanítási módszereket támogatjuk.
Olyan helyi tantervek készítését szorgalmazzuk, amelyek megfelelő arányban lehetőséget biztosítanak az iskolák számára helytörténeti munkára, múzeumlátogatásra és tehetséggondozásra egyaránt.



A Történelemtanárok Egylete Bizottmánya
Budapest, 1996. szeptember 26.

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

Alrovatok

Állásfoglalások

Dokumentumok

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Portrék

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

Történelemtanárok (1.) Országos Konferenciája

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT nyílt levél tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017