• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A TTE ajánlása a helyi tantervek bevezetésével kapcsolatban
1996. szeptember 26. csütörtök, 0:00

A Történelemtanárok Egylete üdvözli a tartalmi szabályozás decentralizált rendszerét, amely lehetőséget ad az iskolák számára egy a NAT-ra épülő, a helyi sajátosságokat és igényeket figyelembe vevő pedagógiai program kidolgozására. Ugyanakkor leszögezzük, hogy a folyamat szakszerűségének és hatékonyságának biztosításához többféle változatot és variációs lehetőségeket magukban foglaló, adaptálható helyi tantervek kidolgozását tartjuk szükségesnek.


A helyi tanterv bevezetésére vonatkozó javaslatok:


-A helyi tantervek kidolgozásában és elfogadásában a tantestület aktívan vegyen részt.
-A korábbi főként tananyag- és tanárközpontú koncepciók helyett a tanulói tevékenységre épülő, a képességfejlesztést szem előtt tartó követelmény- és tanulóközpontú helyi pedagógiai programok kidolgozását szorgalmazzuk.
-Olyan tantervek adaptációját javasoljuk, amelyek biztosítják az iskolák szabad mozgásterét saját igényeik megvalósításában.
-Az iskolák lehetőleg olyan tantervet válasszanak, amelyet a pedagógiai szakmai szervezetek is támogatnak.
-Szorgalmazzuk a tantervi szabályozás kiterjesztését a 18. év végére, részletes követelményrendszer kidolgozásával átmenetet teremtve az alapműveltségi vizsga és a kétszintű érettségi között.


Az Ember és társadalom műveltségi területre vonatkozó ajánlások:


A XX. század végén a történelemtanítást is új kihívások érik. A tantárgy egy szélesebb műveltségi- területbe ágyazva, a műveltségi területek közös követelményeinek többségét lefedve (Hon- és népismeret, Kapcsolódás Európához és a nagyvilághoz, Kommunikációs kultúra, Tanulás), új ismeretanyaggal bővülve (gazdasági, társadalmi, emberismeret) a tanulói személyiség fejlesztésének, az identitástudat kialakításának legfontosabb eszközévé válhat.


A fentiek indokolják az ismeretanyag bővülését, azonban ez a történelemtanításra eddig rendelkezésre álló időkeretet nem csökkentheti.
A pusztán ismeretközlő tanítási módszerekkel szemben a történelmi kritikai gondolkodásra és a fogalmi összefüggésekre, valamint a tanulói tapasztalatokra épülő tanítási módszereket támogatjuk.
Olyan helyi tantervek készítését szorgalmazzuk, amelyek megfelelő arányban lehetőséget biztosítanak az iskolák számára helytörténeti munkára, múzeumlátogatásra és tehetséggondozásra egyaránt.



A Történelemtanárok Egylete Bizottmánya
Budapest, 1996. szeptember 26.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Állásfoglalások

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 4.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017