• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A tantárgyak helyzete a középiskolában
2004. október 5. kedd, 0:00

A
tantárgyak helyzetéről készített felmérés tanulságai a középfokú
oktatásban
(Forrás: OKI)

Az Országos Közoktatási Intézet Program- és
Tantervfejlesztési Központjának szervezésében lebonyolított általános
tantárgyi obszervációs munkálatok folytatásaként 2003 szeptemberében
kérdőíves adatgyűjtést végeztünk 200 különböző típusú középiskola (hat
és nyolc évfolyamos gimnázium, négy évfolyamos gimnázium,
szakközépiskola és szakiskola) bevonásával az ország minden tájáról. A
tizenhat tantárgyi terület vizsgálatának célja az volt, hogy kiderítse,
mi történt a tantárgyak tanításában a kilencvenes évek tartalmi
szabályozási, modernizációs hullámaiban (elsősorban a 14–18 éves
korosztályra vonatkozóan), milyen fejlesztések szükségesek az egyes
tantárgyakban és a magyar tantárgyi rendszerben. A kérdőíves vizsgálat
hangsúlyos elemei a következők voltak: tankönyvek, taneszközök,
módszertani kérdések, IKT, tantárgyak közötti összehangoltság,
továbbképzések, integrációs törekvések, kereszttantervi vonatkozások, az
alkalmazható tudás kérdése. A kérdőívek első felében minden tantárgyat
érintő, közös kérdések szerepeltek, a második rész pedig úgynevezett
tantárgyspecifikus kérdéseket tartalmazott. Ez utóbbiak azt a célt
szolgálták, hogy körvonalazódjon: milyen problémákkal küszködnek a
tanárok, hogyan látják tantárgyuk tanításának jelenlegi helyzetét,
megítélésük szerint milyen változtatásokra lenne szükég munkájuk
színvonalának emeléséhez.


Tovább a
részletes felmérésekhez

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

Történelemtanárok (1.) Országos Konferenciája

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT nyílt levél tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017