• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A Kozmosz éneke
2005. április 4. hétfő, 0:00

Internetes
József Attila vetélkedő indult nemrég a NKÖM szervezésében.

A
Kozmosz éneke
– Az alábbiakban az
oldal saját ismertetése olvasható:


A NKÖM Nemzeti Évfordulók Titkársága, a Magyartanárok
Egyesülete és a Petőfi Irodalmi Múzeum vetélkedőjének célja, hogy a
2005-ös centenárium többi eseményéhez illeszkedve sokak számára közel
hozza a költő életművét és korát, ezért mind József Attila életművével,
mind a huszadik század első felének kultúrájával kapcsolatos kérdésekre
kell megfelelniük. Kérdéseink felölelik a költő életművét, életrajzát,
emberi kapcsolatait, továbbá a kor – elsősorban magyar – irodalmát,
művészetét, történelmét, egész szellemi kultúráját.


A verseny műveltségi és kreatív feladatokból álló,
egyfordulós, pontszerző játék, amelybe bárki és – a játék ideje alatt –
bármikor bekapcsolódhat. A játékban való részvétel egyetlen feltétele,
hogy a játékos itt regisztráltassa magát. Nincsenek sem életkori, sem
foglalkozásbeli, sem iskolai végzettségbeli megkötések. Kollektívák is
játszhatnak ugyanazokkal a feltételekkel, mint a magánszemélyek,
amennyiben ugyanúgy, egyetlen névvel regisztrálják magukat. A versenyben
részt vehetnek határon túli személyek és kollektívák is, minden
megkötés nélkül. A verseny időtartama alatt a játékba bármikor be lehet
kapcsolódni, illetve azt félbe lehet hagyni.


A regisztrálás alkalmával minden játékos választ
magának egy nevet, amellyel részt vesz a játékban. (A játék szervezői
fenntartják a jogot a közízlést sértő nevek törlésére.) Egy néven csak
egy játékos játszhat. A név választása mellett ki kell tölteni egy
adatlapot. Ennek titkosságát a honlap fenntartója garantálja, kivéve azt
az esetet, ha a versenyző belekerül a legjobbak közé és díjat kap.
Ebben az esetben a neve és az a település, amelyen lakik, nyilvánosságra
kerül.


A regisztrálást követően
neve megadásával a játékos bármikor beléphet a rendszerbe és
folytathatja a játékot. Minden játékosnak lesz egy egyéni listája, a
játékos tehát mindig tudja,
hogy




  • hány feladatot oldott már meg,


  • hány pontot
    szerzett,


  • a
    verseny mely szintjén tart éppen.

Mivel a
versenynek nem célja, hogy a játékosok azonnal válaszoljanak a
kérdésekre, ezért lehetőséget ad az utánajárásra, a böngészésre,
kutatásra. A versenyidőn belül az egyes feladatok megoldására nincsen
semmiféle időbeli korlát. A program minden egyes belépéskor megkérdezi a
játékost, kívánja-e jelenleg folytatni a játékot. Amennyiben folytatni
akarja, abban az esetben két lehetősége
van:




  • vagy kéri a korábban már megjelent, de meg nem
    válaszolt kérdéseket,


  • vagy új kérdést kér.

Amennyiben a
versenyző új kérdést kér, akkor a számítógép véletlen kiválasztással
feltesz egy kérdést, és megvárja, amíg a játékos válaszol. A válasz
megadásán kívül a játékos választhatja az a lehetőséget is, hogy nem
válaszolja meg a kérdést. Ám minden kérdésre csak egyszer lehet
válaszolni. Ha a játékos nem válaszolja meg a feltett kérdést, akkor azt
máskor is megkaphatja, mégpedig abban a sorrendben, ahogyan nyitva
hagyta őket. A játékosnak mindannyiszor van lehetősége arra, hogy
továbbra is nyitva hagyja a kérdést, elhalassza a válaszadást.


Amennyiben a játékos megválaszolja a
kérdést, akkor a program értékeli az adott választ, és közli az
alábbiakat:




  • helyes (elfogadható) volt-e a válasz,


  • hogyan módosult
    egyéni pontszáma.

A program ilyenkor megkérdezi, kívánja-e folytatni a
játékot, és igenlő válasz esetén fölteszi a következő, az adott
nehézségi szinthez tartozó, véletlenszerűen kiválasztott – kérdést.


A játék feladatait négy szintre,
négy nehézségi osztályba soroltuk. Minden feladat egy pontot ér. Amikor
egy játékos megkapta az I. szint összes kérdését, akkor továbbmehet a
II. szintre, majd ugyanez történik a következő szinteken. Minden játékos
addig játszhat, ameddig az összes kérdést meg nem válaszolta. Amikor a
játék véget ér, megjelenik a végleges eredménylista.


A verseny indulása: 2005.
január 7.
A verseny zárása:
2005. május 8. 24 óra.
Eredményhirdetés,
jutalmak kiosztása
: 2005. május vége


A játékosoknak a böngészőjükben -technikai okokból-
engedélyezniük kell a cookie-k használatát (pl. Internet Explorer 6.0
alatt ez maximum közepesen magas biztonsági szintet jelent).

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Szemle

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

1956 a tankönyvekben (Fehérvárcsurgó)

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017