Az
internet használat terjedésének egyik fő akadályaként emlegetett negatív
hozzáállás, érdektelenség és az indokolatlan félelmek mérséklése a fő
célja a www.baratsagosinternet.hu honlapnak, illetve az ahhoz
kapcsolódó felvilágosító kampánynak.
(Forrás: Rádió.hu,
Index)
A kampány keretében
kiküldött ingyenes tájékoztató anyagokra (összesen több mint százezer
példányra) az első két hétben az általános iskolák több mint tíz
százaléka adott le utánrendelést – hangzott el a legnagyobb
tartalomszolgáltatókat tömörítő civil szervezet szerdai
kerekasztal-beszélgetésén
Budapesten. Magyarország uniós csatlakozásával megnyílt a lehetőség,
hogy a hazai civil szervezetek a korábbinál aktívabban kapcsolódjanak be
az európai unió biztonságosabb internethasználatot, illetve az
internettel kapcsolatos objektív tájékoztatást célzó Safer Internet
programjába. A magyar informatikai tárca ezt a törekvést kiemelten
fontosnak tartja és a rendelkezésére álló források mértékében támogatja a
tartalompiac három vezető civil szervezete (MATISZ, Inforum, MTE) által
életre hívott Barátságos Internet Fórum (BIF) tagjainak az
EU-direktívával egybevágó törekvéseit – mondta el Bánkúti Erzsébet, az
Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) infokommunikációs
szabályozási helyettes államtitkára.
Az internet valódi veszélyeinek és a védekezés
lehetőségeinek bemutatására is kiterjedő kampányt kezdeményező MTE
szerint a lakossági internetpenetráció további növekedésének és az
információs társadalom hazai terjedésének elengedhetetlen feltétele az
információs társadalmi szolgáltatásokkal, illetve magával az internettel
mint új médiummal kapcsolatos negatív attitűdök megváltozása. A
közgondolkodás lassú átalakulásának egyik legfontosabb színtere az
iskola, ahol három fontos, az attitűdváltáshoz nélkülözhetetlen
célcsoport is elérhető: a gyerekek, a tanárok és a szülők – fogalmazott
Both Vilmos, az MTE elnöke.
Az MTE
által elindított honlap e három célcsoportot szeretné megszólítani
testre szabott tartalmakkal, letölthető ajánlásokkal, hazai és
nemzetközi példákon alapuló jó tanácsokkal, a diákok, szüleik és
pedagógusaik számára kidolgozott információs, felvilágosító anyagokkal,
oktatási segédletekkel és elektronikus tananyagokkal – mondta el a
honlapot bemutató Nagy Beáta, a weboldalt és az elektronikus
tananyagokat fejlesztő Coedu Kft. képviselője.
A kampányhoz kapcsolódó nyomtatott tájékoztatók
mintapéldányai december végén mintegy háromezernégyszáz általános
iskolába jutottak el. Az ingyenes kiadvány további példányaira, illetve
ingyenes tananyagokra vonatkozó megrendelőlapot két hét alatt több mint
háromszázötven intézményből küldték vissza; az iskolák eddig több mint
százezer darabot rendeltek a kiadványból. A tanintézetek számára
ingyenes anyagok legyártására és kiszállítására a tervek szerint az idei
év első felében kerül sor, amennyiben a civil szervezet pénzügyi
forrásai ezt lehetővé teszik. Mint a beszélgetésen elhangzott,
elsősorban az EU vonatkozó programjából, illetve hazai intézményektől
(IHM, OM) remélnek támogatást.
Az
akciót médiakampány is kíséri: a 2005. január 20-án induló, hat héten át
tartó online népszerűsítő akcióhoz többek közt az [origo], az Index, a
Tv2.hu, a Népszabadság Online, a Napi Online, a Ringier Online, az
Agria.hu, a Kurt Lewin Alapítvány és az Eduweb ajánlotta fel ingyen
médiafelületeit, több mint két és fél millió megjelenést lehetővé
téve.
Both Vilmos elmondta, hogy az
MTE 2005-ben az elkészült információs kiadványok terjesztése mellett
szeretné a honlapot is tovább bővíteni, illetve az elkészült
tananyagokat CD-változatban is az általános iskolák rendelkezésére
bocsátani. A közvetlenül a diákoknak, tanároknak és szülőknek szánt
oktatási csomagokon kívül tervezzük képzési módszertan kidolgozását és a
know-how átadását is vidéki bemutatók, train-the-trainer programok,
bemutató oktatások szervezéséhez is – tette hozzá az
elnök.