A 100 lépés program közvetlenül érinti a szakképzést
2005. május 19. csütörtök, 0:00
Az
Oktatási Minisztérium politikai államtitkára szerint nagyobb óraszámban
van szükség gyakorlati képzésre.
(Forrás: HVG)
Az Oktatási Minisztérium politikai államtitkára szerint
nagyobb óraszámban van szükség gyakorlati képzésre, illetve nagyobb
hangsúlyt kell helyezni a felhasználható tudás megszerzésére.
A
száz lépés programja az oktatás területén közvetlenül a szakképzést
érinti, erről éppen szerdai ülésén tárgyalt a kormány. „Az a célunk,
hogy közelebb hozzuk egymáshoz a szakképzés világát és a munka világát,
tehát, hogy a szakképzésből olyan tanulók kerüljenek ki, akik el tudnak
helyezkedni a munkaerőpiacon” – mondta Arató Gergely, az Oktatási
Minisztérium politikai államtitkára Bonyhádon tartott előadásában. Arató
a legfontosabb tervezett intézkedések között említette azokat, amelyek
lehetővé teszik, hogy a gyakorlati képzés nagyobb óraszámban és korábban
kezdődjön el. Mint rámutatott, ilyen módon lehet elérni, hogy a gyerek
rögtön találkozzon olyan élménnyel, amely megalapozza a sikeres iskolai
karrierjét.
A politikai államtitkár
szerint a finanszírozásban és az irányítás rendszerében tervezett
változtatások feladata lesz közelebb hozni a munka és az iskola világát,
hogy a munkaerőpiac szereplői valamilyen módon befolyásolni tudják a
szakképzés világát, illetve többlet pénzt juttatnak olyan
szakképzésekre, amelyek valamilyen hiányszakmát vagy közvetlen
munkaerőpiaci igényt elégítenek ki. A közoktatás területén elkezdett
fontos lépések folytatódnak, ezek között említette a felhasználható
tudás középpontba állítását, valamint a hátrányos helyzetű, tehetséges
diákok számára többletlehetőséget jelentő programokat, mint a
közelmúltban meghirdetett Útravalót. Harmadikként az irányítás reformját
említette, amely a legmodernebb tudás elérése érdekében az
együttműködést helyezi előtérbe területi integrált szakképző központok
létrehozásával.