• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Mozgalom az iskolai erőszak ellen
2009. április 16. csütörtök, 0:00

Együttműködő
iskola – együttműködő társadalom mozgalom a maga módján: a biztonságot
adó, együttműködő tanulási környezetek hiányának kimondásával, az
együttműködés pozitív kultúrája iránti igény ébrentartásával ad választ a
kihívásra. A Magyar Pedagógiai Társaság és a Comenius Műhely
felhívása.

Az iskolai erőszak
témájától hangos a média! A közbeszédben moralizáló, diszkrimináló és
stigmatizáló megközelítések is hallatszanak, ugyanakkor jogszabályok
születnek, kutatások indulnak, szakértői teamek dolgoznak annak
érdekében, hogy megelőzhetőek legyenek a további hasonló esetek. Az
Együttműködő iskola – együttműködő társadalom mozgalom a maga módján: a
biztonságot adó, együttműködő tanulási környezetek hiányának
kimondásával, az együttműködés pozitív kultúrája iránti igény
ébrentartásával ad választ a kihívásra. Az EMI-mozgalom virtuális
középpontjában az együttműködés 7 lépése áll. Ez a szakmailag is jól
értelmezhető 7 értékkritérium támpontként, mentális iránytűként
szolgálhat a pedagógiai kommunikáció megújításához – pedagógusok, szülők
és diákok számára egyaránt. 


Kedves Pedagógustársunk!  Visszhangra találtak
benned a fenti szavak? Kész vagy arra, hogy változással reagálj a
kihívásra? Ne várd a csodát! Légy önmagad szakértője – tanítványaid
mentora! Hallgass saját „szakmai” ösztöneidre, merj szembenézni a
valósággal: összpontosíts a tanóráidon tapasztalható esetleges
válságtünetek kommunikatív jelentésére! Fogalmazd meg magadnak: mit
teszek itt és most a tanteremben, amivel a köztem és tanítványaim közt
állandósuló energiaszegény (netán ellenséges) viszonyt fenntartom; mit
tehetek itt és most, amivel változást, új, dinamikus egyensúlyt,
energiában gazdag, együttműködő tanítási-tanulási környezetet idézhetek
elő? A változáshoz keress partnert a tanítványaidban, kritikus barátot a
kollégáidban, a szülőkben – hogy az együttműködés számodra is,
tanítványaid számára is természetes módon rendelkezésre álló,
kiapadhatatlan belső erőforrás legyen! Élj a mozgalom által
kezdeményezett lehetőségekkel is! Csak 7 lépés – tegyük meg együtt!


7 lépés – tegyük meg együtt!




  1. Teremts olyan légkört illetve tanulási környezetet a
    tanteremben, hogy – pedagógusok és tanítványok – mindannyian elérhetőek
    és megszólíthatóak legyetek egymás
    számára!


  2. Tájékoztasd tanítványaidat mindenről, amit az adott
    tanórán éppen tenni szándékozol! Avasd be őket tanítási elképzeléseidbe,
    hadd mondják el ők is neked saját tanulási
    elképzeléseiket!


  3. Fogalmazd meg világosan és egyértelműen, hogy mit vársz
    el tőlük, beszéljétek meg egymással: mi az, amiben alkalmasint
    pedagógusként, diákként kölcsönösen támogatásra van
    szükségetek!


  4. A
    közös munka során figyelj tanítványaid testi, lelki, szellemi
    szükségleteire! Gondoskodj róla, hogy ők maguk is fogékonyak legyenek –
    mind a te jelzéseidre, mind egymás
    igényeire!


  5. Fogadd
    elfogulatlanul, kezeld tárgyszerűen tanítványaid visszajelzéseit! Tedd
    őket alkalmassá arra, hogy ők is hasonlóképpen viselkedjenek egymással
    és veled!


  6. Alakítsd
    úgy a csoportbeli viszonyokat, hogy egymás véleményét, javaslatát,
    panaszát körültekintően figyelembe tudják venni! Vond be a
    tanítványaidat a közös tanulás során keletkező problémák megoldásába
    is!


  7. Ügyelj rá,
    hogy egymást érintő válaszlépéseik méltányosak, saját tanári döntéseid,
    intézkedéseid pedig igazságosak, tanítványaid számára elfogadhatóak
    legyenek!

Az Együttműködő iskola – együttműködő társadalom
elnevezésű civil mozgalmat a közoktatásbeli kultúraváltás társadalmi
támogatása érdekében indítottuk el. Horizontális összefogással helyi
hálózati pontokat kívánunk létrehozni, bázisiskolákat keresünk, az
együttműködő pedagógusok elismerésére EMI-kártyarendszert dolgozunk
ki.


Együttműködési megállapodást
kötünk az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel, felkínálva az
EMI-mozgalom lehetőségeit az OFI által gondozott „Biztonságos iskoláért”
programhoz csatlakozó intézményeknek is.


Ezúton is hívunk minden civil szervezetet, fenntartót,
szakmaibelit, szülőt és bárki mást, hogy stratégiai partnerként,
közoktatási intézményként, pedagógusként stb. csatlakozzon az
Együttműködő iskola – együttműködő társadalom elnevezésű civil
mozgalomhoz! 


7 lépés –
tegyük meg együtt!


Magyar Pedagógiai
Társaság
Comenius Műhely Egyesület





Magyar Pedagógiai
Társaság


 

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 2.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017