A szocializáció segítése a szakiskolák felzárkóztató évfolyamán. Gönczöl Enikő és Szucsik Ágnes foglakozásterve a politikai szocializációt támogató, Iskolafalva című projekt második eleme.
Mivel a felzárkóztató csoport tanulói számára a tevékenységhez és a megélt tapasztalatokhoz kötött tanulás látszik a leghatékonyabb módszernek, szerencsés, ha a pedagógus minél több elsajátítandó ismeretet és készséget tud szituációba ágyazottan közvetíteni növendékei felé. A társadalmi és állampolgári ismeretek, illetve készségek témakörei különösen jó lehetőséget kínálnak e forma alkalmazására.
A mellékelt foglalkozási terv a politikai szocializációt támogató, Iskolafalva című projekt második eleme. A projekt tartalmi egységei a következők:
1. Iskolafalva megalapítása (Középpontjában: A települési közösségek struktúrája. A közösségi szükségletek.)
2. Képviselő- és polgármester-választás (Középpontjában: Az önkormányzás és a képviselet lényege. A képviselő-választás lépcsői.)
3. A települési közösség működése (Középpontjában: A közszolgáltatások rendszere. A közösség szabályai.)
4. A település fejlesztése (Középpontjában: Az értékválasztások és döntések.)
5. Helyi konfliktusok (Középpontjában: Az érdekek ütközése és a kompromisszumok keresése.)
6. Falugyűlés (Középpontjában: A nyilvánosság és a véleményalkotás.)
Mindegyik egység egy-egy dupla tanítási óra keretében valósul meg, hat héten keresztül, heti egy alkalommal.
A foglalkozások a szakmatanulás megkezdéséhez szükséges bemeneti kompetenciák közül kiemelt módon járulnak hozzá az alábbiak fejlesztéséhez:
Csoportban való munkavégzés.
Segítségkérés, segítségnyújtás. Együttműködés.
Másokra való odafigyelés. A társak kommunikációjának megértése.