• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A Civil Közoktatási Platform állásfoglalása az állami szervek és szereplőik, különösen a tankerületi központok részéről érkező, a pedagógusokat folyamatosan megfélemlítő fenyegetések ügyében
2022. szeptember 10. szombat, 18:18
Címkék: Civil Közoktatási Platform

Az oktatási terület érintett, tapasztalt és kompetens szereplőiként kijelentjük, hogy a kormányzat és az oktatásirányítás szereplői részéről eddig elhangzott állításokkal szemben

·         az oktatási rendszerünk immáron képtelen ellátni alapvető feladatait, képtelen minden gyermek számára olyan gondoskodást, fejlesztést, tudásokat, képességeket és készségeket biztosítani, amely későbbi boldogulásuk, sikerességük, életben való beválásuk előfeltétele.

·         a pedagógushiány egyre növekvő kockázata immáron több mint két évtizede ismert a mindenkori kormányok előtt, így megkérdőjelezhetetlen feladatuk lett volna a mára kialakult súlyos hiányállapot megelőzése. Maruzsa államtitkár állításával szemben nem a Nők 40 program miatt a közoktatásból távozó tanárnők okolhatók a rendkívüli pedagógusszűkösségért, hanem nyilvánvalóan és közvetlenül a 2010 óta regnáló Orbán – kormányok teljességgel inkompetens, minden korszerű szakmaiságnak ellentmondó intézkedései katalizálták e folyamatokat.

·         az esztendő eleje óta csak fokozódó pedagóguselégedetlenséget kinyilvánító megmozdulások, mint a sztrájk és polgári engedetlenség, legitim eszközök a tiltakozók számára. A sztrájk alapvető munkajog.  A polgári engedetlenség pedig egy erőszakmentes, erkölcsi indíttatású, demonstratív szabályszegés, mely valódi demokráciában kétségtelenül szükségtelen, ám elkerülhetetlen, amikor a demokratikus keretek már súlyosan sérülnek, és a hatalom megfosztja jogaitól a munkavállalókat.

·         a pedagógusok tiltakozó akcióinak vitathatatlan legitimitást ad az első két pont. A közoktatásban dolgozó felelős szakemberként a tiltakozók kiállnak a szakmaiság mellett, a gyermekek és a társadalom érdekeiért, hangot adva más iskolahasználói csoportok (szülők, diákok) elégedetlenségének, kétségbeesésének is.  A tanulók megfelelő minőségű oktatáshoz való joga nem a polgári engedetlenség és a sztrájk miatt elmaradó órák miatt csorbul, ám annál nagyobb mértékben sértik azt a tanárhiány miatt elmaradó vagy formálisan megtartott órák, a tanárok túlterhelése és autonómiahiánya miatti minőségromlás.

Mindezek után felháborítónak tartjuk a feladatait nem teljesítő, a felelősségeit figyelmen kívül hagyó kormányzati, oktatásirányítási szervek és szereplőik hazug nyilatkozatait, a köz- és gyermeki érdekeket képviselő pedagógusok hivatástudatának, erkölcsi felelősségének megkérdőjelezését, fenyegetésüket és megfélemlítésüket, a Hermann Ottó Gimnázium igazgatóhelyettesének leváltásával megkezdett megtorló intézkedéseket.

Követeljük, hogy az oktatásirányítás és a tankerületi központok igazgatói kérjenek nyilvánosan bocsánatot az érintett iskolai dolgozóktól, és biztosítsák számukra a jogaik gyakorlásának lehetőségét, kommunikációjukban tartsák magukat az elemi civilizációs korrektséghez, eljárásaikban pedig minden ponton legyenek transzparensek.

A társadalom, a szakma, a szülők, diákok és hallgatók a pedagógusok mellett állnak. Nem hagyjuk magukra őket!

Kérjük a szülőket, tanárokat, ha bármilyen, az állam mint fenntartó által elleplezni kívánt visszásságot tapasztalnak, ami a gyermekeink kárára van (nincs szakos tanár, nincs helyettesítés sem, hideg van a teremben stb.), hozzák nyilvánosságra! Írják meg az ombudsmannak, a parlamenti képviselőjüknek, nekünk. Segítünk kihangosítani, hogy elérjük, a gyermekeink azt kapják, ami nekik jár. Felelős, támogató gondoskodást és ellátást, az elérhető legmagasabb minőségben.

„Aki elfogadja a rosszat és nem tesz ellene semmit, az ugyanúgy részt vesz benne, mint az, aki segít elkövetni.” Martin Luther King

2022. 09. 10.

Civil Közoktatási Platform

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

A TTE postája

Hírfigyelő

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

1956 a tankönyvekben (Fehérvárcsurgó)

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017