Pályázat digitális kompetencia fejlesztését támogató módszertani segédanyagok és tananyagtartalmak fejlesztésére
2019. június 24. hétfő, 9:20
A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja (a továbbiakban DPMK) az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017-00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című kiemelt projekt keretében pályázatot hirdet pedagógusok számára a digitális kompetencia fejlesztését támogató módszertani segédanyagok és tananyagtartalmak fejlesztésére, készítésére.
A pályázati felhívás célja és tárgya
A pályázat célja, hogy a magyar pedagógusok számára olyan komplexen kidolgozott és tananyagtartalommal feltöltött óra-/foglalkozásterveket, illetve projektterveket gyűjtsön a DPMK, amelyek segítségével intézményi keretek között, a gyakorlatban is eredményesen megvalósíthatók a Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájában (DOS) megfogalmazott célkitűzések.
A pályázatra olyan részletesen kidolgozott, pontos hivatkozásokkal ellátott módszertani segédanyagokat várnak, amelyek része a pályázó által készített saját tananyagtartalom, és amelyek innovatív módon támogatják a diákok tanórai és tanórán kívüli digitáliskompetencia-fejlesztését, digitális pedagógiai megoldásokkal segítik a tanulói teljesítmények eredményességét és a 21. századi készségek fejlesztését.
A módszertani segédanyagok és tananyagtartalmak közzétételével a DPMK ösztönzi a digitáliskompetencia-fejlesztés beépülését a tanítás-tanulás folyamatába minden közismereti tárgy esetében. Ezáltal kíván a DPMK hozzájárulni az információs műveltség széles körű elterjesztéséhez annak érdekében, hogy a köznevelési intézményekből kikerülő diákok a megváltozott munkaerőpiaci elvárásoknak megfelelő felkészültséggel rendelkezzenek.
A pályázaton részt vevő gyakorló pedagógusok pályamunkáikkal a hazai pedagógia megújításához járulnak hozzá olyan módszertani segédanyagok és tananyagtartalmak közzétételével, amelyek:
elősegítik a DOS stratégiai céljainak megvalósulását a napi tanítási-tanulási tevékenység során (pl. minden tantárgyban, nap mint nap jelenjen meg a digitáliskompetencia-fejlesztés),
a digitális kompetencia európai keretrendszerének (DigComp 2.1) fejlesztési céljaival összhangban vannak,
segítséget nyújtanak egy téma, ismeret, probléma vagy jelenség tanításához, innovatív feldolgozásához,
nem a frontális munkát egészítik ki digitális eszközhasználattal, hanem a tanulók aktív, kreatív, alkotó és együttműködő részvételét igénylik a tanítás-tanulás során.
Pályázni kipróbált és bevált óra-/foglalkozástervekkel, illetve projekttervekkel lehet.
A pályázati feltételekről, a jelentkezés módjáról bővebb információt a felhívásban találnak: