Hosszú cikkben mutatja be az amerikai hírtelevízió internetes oldala, hogyan szivárog be a kormánypropaganda a magyar oktatásba, azon belül is az állami kiadású tankönyvekbe. Példaként egy középiskolai történelemkönyvet hoz fel, amelyben a multikulturalizmusról szóló fejezetet a Keleti pályaudvaron sátrazó migránsokról készített kép illusztrálja, de rögtön mellette helyet kapott egy Orbán Viktortól származó idézet, mely szerint „meg kell becsülni, hogy Magyarország homogén ország”.
A CNN több tanárt és könyvkiadót is megszólaltat, akik közül többen is úgy vélik: a magyar kormány keresztes hadjáratba kezdett, hogy saját keresztény, nacionalista képére formálja az oktatási rendszert. A lépések közé sorolja a CEU elüldözését és a társadalmi nemek tanulmánya (gender-)szakok megszüntetését is.
Repárszky Ildikó, a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium történelemtanára rámutatott, hogy a tankönyveken már nem egyetlen szerző neve szerepel. Ehelyett egy szerkesztőbizottság „teljesen szabadon, nyersanyagként” kezeli a szöveget, amelyet úgy alakít át, ahogy jónak látja.
A cikkben megszólal Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke, aki a már említett migránsos példát kritizálta, mivel az semmit nem közöl a migrációs problémák valódi okairól, csak azt, hogy mit gondol minderről a miniszterelnök.
Miklósi szerint Orbán migránsellenes retorikája már az osztálytermekbe és a játszóterekre is beszivárgott.
„A migráns mára szitokszó lett a gyerekek között is” – mondta. Ha pedig egy tanár kimondja a „zsidó”, a „cigány” vagy a „szlovák” szót a tanteremben, akkor a diákok gyakran oldalba bökik egymást és vihorásznak.
Kovács Zoltán kormányszóvivő válaszában „politikai véleménynyilvánításnak” hívta a tanárok aggodalmát, hozzátéve, hogy a kormány mindig nyitott volt a „kritikára, a közreműködésre és az észrevételekre a szakmai szervezetektől”.