Az Európai Emlékezet és Szolidaritás Hálózata szeretné felhívni a tanárok és diákok figyelmét a www.hi-storylessons.eu , közelmúltban kidolgozott nemzetközi online oktatási felületre. A tananyag fő célja, hogy Európa történelmét, összhangban a nemzeti alaptantervekkel, különös tekintettel néhány európai ország történelmére, vonzóvá és elérhetővé tegyék.
Küldetésünk és céljaink
A ‘Hi-story Lessons’ küldetése, hogy Európa 20. századi történelmét más nézőpontból mutassa be. A projekt legfontosabb célja kihangsúlyozni annak fontosságát, hogy a történelem oktatása során tudatosan figyelembe kell vennünk azt a tényt, hogy a szomszédos országok esetleg különböző módon ítélik meg ugyanazt a történelmi eseményt. A ’Hi-story Lessons’ tananyaggal arra törekszünk, hogy felhívjuk a tanárok és diákjaik figyelmét, hogy úgy vizsgálják Európa történelmének sokféleségét és összetettségét, hogy az olykor ellentétes, egymástól nagyon eltérő véleményeket is figyelembe vegyék.
A projektről
A ’Hi-story Lessons’ a 20. századi európai történelem tanításához és tanulásához készült internetes platform, amely többnyelvű oktatási anyagokat tartalmaz, közép és főiskolai tanárok és diákjaik számára. A projekt az Európai Emlékezet és Szolidaritás Hálózata keretében, a Georg Eckert Intézet közreműködésével készült.
A ’Hi-story Lessons’ célja, hogy segítse az oktatást és támogassa azt a folyamatot, mely során a történelem tanítása elvezet a 20. századi Európa történelemének jobb megértéséhez. A tanítást és tanulást infografikák, animációk és a 20. század történelmének számos eseményét megjelenítő interaktív idővonal segíti. Az idővonalakon megjelenített, jelentőséggel bíró dátumokat 6 ország – Németország, Magyarország, Lengyelország, Románia, Szlovákia és a Csehország – történelemoktatással foglalkozó szakemberei állították össze. A munka a különböző vélemények és különböző nemzeti narratívák kölcsönös tiszteletben tartása mellett zajlott.
A ’Hi-story Lessons’ olyan gyakorlati modellek platformja, mely új kommunikációs eszközöket von be az oktatásba, lehetőséget nyújtva ezzel a tanárok számára, hogy az órákon felhívják a diákok figyelmét: ugyanazt a történelmi tényt többféleképpen is megítélhetjük. A projekt nagy hangsúlyt fektet az alapvető tanulási készségek fejlesztésére, mely segíti a diákokat abban, hogy világunk toleráns és aktív állampolgáraivá váljanak.