• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Sorstalanság: vegyes, de inkább bíráló fogadtatás
2005. február 10. csütörtök, 0:00

A HVG
összeállítása az eddigi reakciókból válogat (itt Miklósi László, az
Egylet elnökének nyilatkozata olvasható).

Történelemtanárok a
filmről

 
Az MTI
történelemtanárokat kérdezett a Sorstalanság filmes adaptációjáról.
Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke szerint a
Sorstalanság nagyon fontos film, amely amellett, hogy művészeti alkotás,
nagyon jól használható az iskolai oktatásban, a történelem- vagy
magyarórákon.
   

Rámutatott: a történelem tanításában lényeges, hogy a politika
eseményei mögött a háttérben megjelenjen az egyes ember, a mindennapok
világa; a történelem ettől válik megélhetővé és
megérthetővé.
   
Az
oktatás szempontjából azt is hasznosnak vélte, hogy a filmben a diákok
egy tizenéves kortárs szemével láthatják az eseményeket, és
megdöbbenhetnek, mennyire más világban és más problémákkal
élnek.
   
Az Etyeken, egy
általános iskolában tanító történelemtanár szerint a filmet annál
fiatalabb korban is meg lehet nézni, mint amikor a könyvet érdemes
elolvasni. A film ugyanis műfajából adódóan könnyebben fogadható be; a
kép és a hang együttes megjelenítése, egyáltalán a film a mai világhoz
sok szempontból közelebb áll, mint
az olvasás –
mondta.
   
Miklósi László
szerint a diákok közül többek fejében meg kell forduljon, vajon ők
hogyan cselekednének egy hasonló
helyzetben.   


„Ha ezt elérte a film, akkor a legtöbbet tette, amit
tehetett” -  mondta.
   

Fenyő D. György, a Magyartanárok Egyesületének alelnöke, aki a
filmforgalmazó, az Intercom felkérésére oktatási segédanyagot készített
a Sorstalansághoz, úgy vélte: már 13-14 éves kortól meg lehet nézni a
filmet, a hihetetlenül intellektuális, nehéz nyelvezetű regény
befogadására viszont csak később érnek meg a
gyerekek.
   
Véleménye
szerint a filmen nem a történelmi-dokumentarista, hanem érzelmi,
lélektani, személyiségbeli hitelességet lehet számon kérni.
Terméketlennek ítélte a könyv és a film közti azonosságok és eltérések
aprólékos méricskélését, többi között a műfaji különbség
miatt.
   
Egy
történelem-tanárnő a vetítés utáni rövid beszélgetésen azt mondta: neki
nagyon tetszett a film, többet adott a
regénynél.   


Tovább
a teljes cikkhez

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Batthyány Lajos nyomában

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017