Az
Országos Felsőoktatási Felvételi Információs Központ honlapjával, a
felvi.hu-val megpályázta az „Év honlapja 2005” versenyt, és oktatás
kategóriában megnyerte a versenyt.
(Forrás: Edupress)
A weboldalt az Educatio Társadalmi
Szolgáltató Kht. készítette. Az oktatás kategóriában igen erős mezőny
alakult ki, azonban az OFIK találtatott a legjobbnak.
A nyertes honlapoknak több fontos szempontnak kellett
megfelelni. Ez a megmérettetés nem szépségverseny volt, inkább komoly
tudományos versenyként jellemezhetnénk. Oktatás kategóriában sem volt
elég, ha a honlap „jól néz ki”, hanem a több fordulóból álló elbírálás
során ellenőrizték az interaktivitást, a szolgáltatások mennyiségét és
minőségét, az információk mennyiségét és frissességét, a multimédia
alkalmazását, valamint az aktualitást.
A zsűri tagjai között olyan neves személyiségek voltak,
mint dr. Eszes István, a Budapesti Gazdasági Főiskola tudományos
rektorhelyettese, a zsűri elnöke; Lakatos Tamás, a Magyar
Reklámszövetség tagja; Vértes János, a Prim Online főszerkesztője;
Balogh Attila Balázs, az Adverticum Alkalmazás-szolgáltató és Média
Részvénytársaság stratégiai igazgatója; dr. Mlinarics József, a Magyar
Tartalomipari Szövetség ügyvezető elnöke; Rátky György, a Magyar Public
Relations Szövetség Felügyelő Bizottságának elnöke, továbbá Varga
István, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, a MMSz Internet
Marketing Klubjának vezetője.
Az
összes kategória díjait a soproni Hotel Fagusban, a Magyar Marketing
Szövetség által rendezett Marketing Konferencián adták át, október
19-én.
A díjakat dr. Kürti Sándor, a
Kürt Rt. igazgatója, az „Ernst & Young Az év üzletembere”
nyújtotta át a nyerteseknek. A díjazottak automatikusan részt vesznek az
E-Festival (www.efestival.hu)
díjfesztiválon és díjkiosztón.
A
pályázatot a Magyar Marketing Szövetség írta ki. A meghirdetéssel a
marketing egy speciális területére, az elektronikus
marketing-kommunikációra koncentráltak. Úgy vélik, hogy egy cégről
alkotott képet nagy mértékben meghatározza a vállalkozás
honlapja.
A pályázattal az volt a
céljuk, hogy az „Év honlapja 2005” díj elnyerése erősítse a
vállalkozások üzleti jó hírét, sikereit.
A 21. században az internet rohamos fejlődése miatt a
vállalatoknak újra kell gondolniuk üzleti és kommunikációs
stratégiájukat. Már nem elég a tetszetős honlap, nem elég, ha a vállalat
csupán kommunikációs eszközként használja az internetet. A pályázat
útján a Magyar Marketing Szövetség be kívánta mutatni a korszerű
marketingtechnikákat a vállalkozások számára, valamint ösztönzést,
bátorítást adtak a magas színvonalú szakmai tudás gyakorlati
alkalmazására.
Nagyon nagy volt az
érdeklődés a pályázatra, mintegy 200 weblapot neveztek be. A zsűri több
kategóriákban adott ki díjat: kulturális, oktatási, kereskedelmi, média,
kormányzati és települési, márkasite, ipari web, szolgáltató,
egészségügyi honlapok nevezhettek, illetve megpályázhatták az Év Bannere
címet is.