Legyen szakértői kormány, javasolja az SZDSZ. Ne legyen autópálya-díj, követelik az ellenzéki pártok és a társadalmi szervezetek. Függesszék fel a Nagymarosnál folyó építkezést, kéri a Független Jogász Fórum.
Aznap mikor kelt és nyugodott a nap? Lehet-e kenyérbéllel radírozni Milla Duó helyett az arcbőrt?
Április elején derült ki az Országgyűlés építési- és közlekedési bizottságának ülésén, hogy május elsejétől bevezetik az autópálya használati díjat. A befolyt pénzt az elavult úthálózat javítására, fejlesztésére fordítják. A tervezett intézkedést példátlan össztársadalmi felzúdulás követte. A Magyar Autóklubtól az MDF gödöllői szervezetén át a Hatvani Városi Tanács Végrehajtó Bizottságáig, az Országos Közlekedésbiztonsági Tanácstól (amelynek véleményét ki sem kérték a határozat megalkotásakor) a Magyar Függetlenségi Párton át az ELTE MSZMP Bizottságáig mindenki kórusban követelte annak eltörlését. A Rádiókabaréban Nagy Bandó András bon mot-ja adta meg a felütést a témának, amely szerint Magyarország az első olyan ország, ahol autópálya használati díj hamarabb volt, mint autópálya. Az ellenzők a határozat kidolgozatlanságát kritizálták, és a bevezetésével az alsóbbrendű utakon kialakuló forgalomnövekedést és környezetszennyezést emlegették a leggyakrabban. A heves közfelháborodás, a kilátásba helyezett autópálya bojkott és útlezárásos tiltakozás megtette hatását: alig két héttel azután a Minisztertanács, még érvénybe lépése előtt visszavonta a határozatot. (Kossuth Rádió)
Az állambiztonság közben több, az újonnan létrejött politikai pártok és szervezetek által köröztetett dokumentumot is feldolgozott. A Független Jogász Fórum körül csoportosuló független szervezetek levélben kérték Németh Miklós miniszterelnököt, hogy a Nagymarosnál zajló építkezést, gazdasági és környezeti okokból azonnali hatállyal állíttassa le, továbbá, hogy a kormány ne térjen ki a 124 ezer aláírással alátámasztott, a vízlépcső építését valószínűsíthetően elutasító népszavazás megrendezése elől. A nagymarosi beruházást és a nemzetközi szerződések újratárgyalását az az SZDSZ-es javaslat is szorgalmazta, amely egyébként egy MSZMP-mentes szakértői kormány felállításának lehetőségeit taglalta, különös tekintettel arra, hogy az előrehozott választások és a választók többségének bizalmát élvező koalíciós kormány megalakításának feltételei nem voltak adottak. (Napi Operatív Információs Jelentések)
Bevezetésként néhány friss üzenet a TV2 nézőitől, az első rögtön az autópályadíjjal kapcsolatban.
Nyugdíjas autótulajdonos. Hogy fog kijönni a számított bevételük? Az autóutakat fogjuk használni, ez még jobban tönkreteszi az amúgy is rossz utakat. A balesetek száma szaporodni fog, lelassul a közlekedés, nagyobb lesz a benzinfogyasztás. Már megint elkapkodva hoznak rendeletet. Hol vannak a közgazdászok, miért hozzá nem értő emberek döntenek? Miért kell egy egyszeri oda-vissza út használatáért egy negyedévi adót fizetni? Nem tudják, hogy hova került a benzinárba beépített összeg, májustól biztos, hogy helyére kerül az a pénz?
Szeretné tudni, hogy a mai napon mikor kelt és nyugodott a nap. Sem az újságok nem írták, sem a különleges tudakozó nem tudta. Egy orosz barátnőjének szeretné megírni. Kéri a segítségünket.
Érdeklődöm Jassó Mihálytól, mint nyugdíjas, hogy miért mondták azt nekünk, hogy ebben az évben 460 Ft-tal fog emelkedni a nyugdíjunk, amikor csak 360 Ft-tal emelkedett, mert a 100 Ft az minden január 1-én hozzájön a nyugdíjunkhoz, emelkedik 100 Ft-tal.
A nyugdíjasok nevében kérem, a csatornázási díjat ne a nyugdíjasok nyakába varrják, mert úgysem tudunk megélni. Ezt kérjük a kormányfőtől. Nagyon kérjük, ezt ne csinálják, alig bírunk megélni.
Nem tudják hívni a 09-et, állandóan mással beszél. Már két hete szeretnék Romániával beszélni és nem lehet felhívni. Csinálják meg crosbarra Romániát. Hogy közvetlenül lehessen telefonálni.
(Telefonüzenetek az MTV 2-es csatornájához, 1989. április 10–18.)