• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Virtuális látogatás Pompejben
2008. április 18. péntek, 0:00

Újabb
lépcsőfokához érkezett a Cyberwalk nevű európai uniós program. A
szakemberek ugyanis olyan rendszert fejlesztettek ki, amelynek a
segítségével bárki sétát tehet különböző virtuális világokban. (Forrás:
SG)

A projekt – melyről már 2005-ben
is beszámoltunk – célja a szimuláción túl annak vizsgálata, hogy az
emberek mozgása, viselkedése és érzékszervi észlelése miként valósul meg
egy tetszőlegesen kiválasztott térben. A Cyberwalk a Cybercarpet nevű
platformra épül, ami valójában egy 4 × 4 méteres méretű
járópad, amin keresztben további kisebb futófelületek vannak elhelyezve.
Ennek köszönhetően a felhasználók gyakorlatilag bármelyik irányba
elindulhatnak.


Külön, kamerákkal
kiegészített rendszer ügyel arra, hogy senki ne lépjen le a szőnyegről,
illetve hogy a kutatók később kielemezhessék a felhasználók virtuális
térben tett mozdulatait, például egy ajtónyitást. „Ahhoz, hogy az
emberek erőt vihessenek át a padlóra, egy vagy két lépést legalább
tenniük kell. Amennyiben kisebb lenne a felület, akkor a mozgásokat
azonnal ki kellene egyenlíteni és mindenki úgy érezné, mintha jégen
járna” – jelentette ki Marcus Ernst, a projektben résztvevő Max Planck
Intézet Biológiai Kibernetikai Intézetének
munkatársa.


A virtuális világokat
egy fejre szerelt kijelző (Head Mounted Display) jeleníti meg. Jelenleg
azonban csak egyetlen város fedezhető fel ilyen módon, a Vezúv kitörése
előtti antik Pompej. A virtuális városmodellt régészek kutatásai,
feljegyzések, rajzok és fotók segítségével készítették el a Cyberwalk
program szakemberei. A használt szoftver, amelyet a Zürichi Szövetségi
Műszaki Főiskola (ETHZ) munkatársai fejlesztettek ki, alkalmas más
környezetek szimulálására. Így például lehetőség van a rendszer
építkezéseken, katonai kiképzéseken, sportedzéseken vagy az egészségügyi
rehabilitációban való alkalmazására is. A Cybercarpet létrehozásában
részt vettek még a Müncheni Műszaki Egyetem és a Római Egyetem
kutatói.


A rendszert most először
mutatták be a szakmai közönség előtt, a nagyközönség először csak
októberben tehet majd virtuális sétát a vulkánkitörés pusztítása előtti
település utcán.


Eredeti cikk (Berta Sándor,
SG.hu)

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

A TTE alakulása - sajtóvisszhang

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017