Az ÚPSZ szerkesztősége egy nyílt PISA-vitát kezdeményez. A következő kérdésekre várjuk „iskolában érdekelt” olvasóinktól a választ:
Mit jelent önnek diákjaink PISA-eredménye?
Az ön érintettsége milyen fokú?
Van-e megvilágító, értelmező erejű története?
Van-e a felméréssel kapcsolatos személyes pedagógiai élménye?
Mit gondol a PISA-eredmények általánosíthatóságáról?
A kompetenciamérések öt éve lényegében változatlan szintet jeleznek, a PISA meg visszaesést; melyik méréssel van baj, vagy egyszerre igaz mindkettő?
Lehet-e, kell-e, szabad-e, szokás-e a felmérésre a diákokat felkészíteni?
A szervezeti centralizációnak, az új Nemzeti alaptantervnek, a központosított tankönyvellátásnak, a szűkített tankönyvválasztásnak és a tanfelügyeletnek lesz-e, lehet-e PISA-hatása?
A PISA-felmérés egy tükör, mit látunk benne tisztán; hogyan, miben torzít?
Mi az igazi PISA-kérdés?
Az első szakmai-politikai értékelési hullámon már túl vagyunk, nyilván jönnie kell a részletes és alapos vizsgálatoknak, önvizsgálatoknak, ezekhez kérnénk inspirációként rövid reflexiókat, kapcsolódó élmények felvillantását a közvetlenül érintettektől.
Az írásokat a szerkesztőség címére várjuk az upsz@ofi.hu címre, szeptember végéig. A szerkesztőség igyekszik minden beérkező írásnak teret adni.
További információk a szerkesztőségben: 1055 Budapest, Szalay utca 10-14. VI. em. 643.