Újabb valóságshow a magyar piacon – jön a „Big Read”
2004. december 3. péntek, 0:00
Nagyszabású
játékos olvasás- és könyvtárfejlesztési programot készül meghirdetni
2005-re a kulturális tárca.
(Forrás: ma.hu)
Nagy-Britanniában sikert aratott 2003-ban a Big Brother
(Nagy Testvér) valóságshow kulturális ellenlábasaként meghirdetett The Big Read (A
Nagy Olvasmány) elnevezésű akció, amelynek zászlóvivője a
közszolgálati BBC televízió volt. A minden idők legnépszerűbb regényeit
kijelölni hivatott játékos verseny ugrásszerűen növelte a közkönyvtárak
látogatottságát és élénkítette a könyvpiaci forgalmat. Fölpezsdült az
olvasási kedv, a játék során 14 ezer brit olvasókör alakult. Jelenleg
Németországban folyik a brithez hasonló játékos irodalmi „valóságshow”.
Az MTV már megvette a műsorsorozat licencét és előállítási jogát. Az
előkészítő munkákhoz a Könyvtárellátó Kht. legutóbb százmillió forint
támogatást nyert az NKA meghívásos pályázatán. A Nagy Könyv tévésorozat
és játék a hírek szerint márciusban kezdődik.