• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Új tudás, új iskola: 140 milliárd jut fejlesztésre
2008. március 5. szerda, 0:00

130-140
milliárd forintot szán a kormány a következő években az oktatás
fejlesztésére, az összeg egy részét a költségvetésből, más részét
európai uniós forrásokból biztosítja a kabinet. Erről Gyurcsány Ferenc
miniszterelnök beszélt azon a keddi budapesti tanácskozáson, amelyen az
Új tudás, új iskola program céljait ismertette. (Forrás:
NOL)

A kormányfő az Új Magyarország
kormányzati konferencián azt mondta, azokat a javaslatokat szeretnék
megvitatni a szakmai, érdekképviseleti és civil szervezetekkel,
amelyeket az oktatási kerekasztal munkája során dolgoztak
ki.


Gyurcsány Ferenc
előadásában a program elemeit ismertette. Mint mondta, az oktatásban a
korai fejlesztésre, az esélyegyenlőségre, a tehetséggondozásra, az
oktatás tartalmi kérdéseire, a pedagógusok ösztönzésére, a
mérésre-értékelésre és az intézményrendszer fejlesztésére, míg a
művelődés területén a közkultúra fejlesztésére helyezik a
hangsúlyt.


A kormányfő grafikonokat
és különböző felmérések adatait is bemutató előadása során többek között
egy 2006-os PISA-felmérés matematikai eredményekre vonatkozó adatsorát
ismertetve kiemelte: a legjobb eredményeket olyan országok produkálták,
mint például Finnország és Dél-Korea, amelyekben arányaiban ugyanannyit
költenek az oktatásra, mint Magyarországon. De azok az országok is
előttünk vannak e felmérés szerint – folytatta Gyurcsány Ferenc –, ahol
éppenséggel arányosan kevesebbet költenek az oktatásra a
költségvetésből, mint például Csehország és
Lengyelország.


A miniszterelnök azt
mondta, nemcsak pénzkérdés az oktatás színvonalának emelése. Mint
hozzátette, magán az oktatáson és a közkultúrán is változtatni kell.
Nincs jobb befektetés a tanulásnál, mert hosszabb életet is eredményez –
emelte ki Gyurcsány Ferenc.


Hiller: öt pillér az oktatás
megújításában


A korai fejlesztés
megerősítését, az esélyegyenlőség megteremtését, a tehetséggondozást, a
közoktatás tartalmi fejlesztését és az utóbbi két évtizedben
leértékelődött tanári mesterség renoméjának visszaállítását említette a
terület megújításának öt fő pilléreként Hiller István oktatási és
kulturális miniszter egy keddi budapesti konferencián.


„A 21. században az
érvényesülés útja mindenütt a világban a tudás és a
műveltség” – jelentette ki a miniszter az Új Magyarország
kormányzati tanácskozássorozat Új iskola, új tudás című rendezvényén, az
ELTE konferenciaközpontjában.


(MTI)






Kapcsolódó perezentációk (ppt,
miniszterelnok.hu):


Gyurcsány
Ferenc miniszterelnök prezentációja


Hiller
István oktatási és kulturális miniszter
prezentációja


Magyar
Bálint kormányzati fejlesztéspolitik irányításában
közreműködő államtitkár
prezentációja

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Állásfoglalások

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Rákóczi-lovastúra

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017