• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Új tudás, új iskola: 140 milliárd jut fejlesztésre
2008. március 5. szerda, 0:00

130-140
milliárd forintot szán a kormány a következő években az oktatás
fejlesztésére, az összeg egy részét a költségvetésből, más részét
európai uniós forrásokból biztosítja a kabinet. Erről Gyurcsány Ferenc
miniszterelnök beszélt azon a keddi budapesti tanácskozáson, amelyen az
Új tudás, új iskola program céljait ismertette. (Forrás:
NOL)

A kormányfő az Új Magyarország
kormányzati konferencián azt mondta, azokat a javaslatokat szeretnék
megvitatni a szakmai, érdekképviseleti és civil szervezetekkel,
amelyeket az oktatási kerekasztal munkája során dolgoztak
ki.


Gyurcsány Ferenc
előadásában a program elemeit ismertette. Mint mondta, az oktatásban a
korai fejlesztésre, az esélyegyenlőségre, a tehetséggondozásra, az
oktatás tartalmi kérdéseire, a pedagógusok ösztönzésére, a
mérésre-értékelésre és az intézményrendszer fejlesztésére, míg a
művelődés területén a közkultúra fejlesztésére helyezik a
hangsúlyt.


A kormányfő grafikonokat
és különböző felmérések adatait is bemutató előadása során többek között
egy 2006-os PISA-felmérés matematikai eredményekre vonatkozó adatsorát
ismertetve kiemelte: a legjobb eredményeket olyan országok produkálták,
mint például Finnország és Dél-Korea, amelyekben arányaiban ugyanannyit
költenek az oktatásra, mint Magyarországon. De azok az országok is
előttünk vannak e felmérés szerint – folytatta Gyurcsány Ferenc –, ahol
éppenséggel arányosan kevesebbet költenek az oktatásra a
költségvetésből, mint például Csehország és
Lengyelország.


A miniszterelnök azt
mondta, nemcsak pénzkérdés az oktatás színvonalának emelése. Mint
hozzátette, magán az oktatáson és a közkultúrán is változtatni kell.
Nincs jobb befektetés a tanulásnál, mert hosszabb életet is eredményez –
emelte ki Gyurcsány Ferenc.


Hiller: öt pillér az oktatás
megújításában


A korai fejlesztés
megerősítését, az esélyegyenlőség megteremtését, a tehetséggondozást, a
közoktatás tartalmi fejlesztését és az utóbbi két évtizedben
leértékelődött tanári mesterség renoméjának visszaállítását említette a
terület megújításának öt fő pilléreként Hiller István oktatási és
kulturális miniszter egy keddi budapesti konferencián.


„A 21. században az
érvényesülés útja mindenütt a világban a tudás és a
műveltség” – jelentette ki a miniszter az Új Magyarország
kormányzati tanácskozássorozat Új iskola, új tudás című rendezvényén, az
ELTE konferenciaközpontjában.


(MTI)






Kapcsolódó perezentációk (ppt,
miniszterelnok.hu):


Gyurcsány
Ferenc miniszterelnök prezentációja


Hiller
István oktatási és kulturális miniszter
prezentációja


Magyar
Bálint kormányzati fejlesztéspolitik irányításában
közreműködő államtitkár
prezentációja

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Szemle

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 5.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017