• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Új pedagóguséletpálya-modellt kell kialakítani
2001. június 11. hétfő, 0:00

Világos
karrierképet, a szakmai előrelépést és az egyéni boldogulás lehetőségét
egyaránt felmutató pedagóguséletpálya-modell kialakítására van szükség –
ebben egyetértés mutatkozott a szakszervezetek és az Oktatási
Minisztérium között a témáról rendezett tanácskozáson Budapesten.

(Forrás: Origo)

A Pedagógusok
Szakszervezete (PSZ) által szervezett konferencián képviseltette magát a
Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), a Magyar Közoktatási és
Szakképzési Szakszervezet (MKSZSZ) és a Szakszervezetek Együttműködési
Fóruma mellett az Oktatási Minisztérium, valamint az Országgyűlés
Oktatási és Tudományos Bizottsága is.


Sió László, az Oktatási Minisztérium kabinetfőnöke úgy
vélte, hogy a pedagógus-életpálya kialakításának szükségességét illetően
konszenzus alakult ki a nagyobb politikai erők között.


A modell kidolgozása kapcsán
elmondta, hogy annak kezelnie kell a pedagógusok egy része által végzett
szakértői tevékenységet is, annak érdekében, hogy összhang alakulhasson
ki az oktatói és a szakértői tevékenység között.


Meglátása szerint a pedagógus-pálya tagoltsága kicsi,
el kell érni, hogy az iskolán belül is lehetőségük legyen a tanároknak
az előrejutásra, és lehetőség szerint egyforma súllyal kell kezelni a
pályára való belépést, illetve ott-maradást, ugyanakkor kiemelt
szempontnak nevezte a pedagógusi hivatás vonzóvá
tételét.


Sió László szerint az
életpálya-modellnek választ kell adnia a hátrányos helyzetűekkel való
foglalkozásra, illetve ki kell terjednie a különböző kedvezményes
juttatások meghatározására is.


A
pedagógus-továbbképzés kapcsán úgy vélte: ebbe szükséges kötelező
elemeket beépíteni, amire példaként a vezetői, módszertani ismereteket
jelölte meg.


A kabinetfőnök
megemlítette, hogy zajlik a tárcánál az Oktatási Minőségi Díj
kialakítása. Az elismeréssel az intézmények nyitottságát kívánják
honorálni, és azt, hogy mennyire tudják átláthatóvá és garantált
minőségűvé tenni az iskolák működését.


Szakszervezeti vélemények


Varga László, a PSZ titkára arról beszélt, hogy a
közszolgálati szférában a bérek, bérrendszerek újraértelmezése a
kormányzat, a szakszervezet és az intézményfenntartók számára egyaránt
elengedhetetlen feladat.


A
szakszervezeti vezető lehetséges megoldásnak nevezte, hogy ne egységes
közszolgálati, hanem ágazati bérrendszert alakítsanak ki a jövőben. Úgy
vélte: elméletileg a felsőoktatásban idén elindított modell alkalmazható
lehet az oktatás egészére, illetve elképzelhetőnek tartotta önálló
pedagógus-bérrendszer kialakítását is.


Molnár Péter, a Pedagógusok Demokratius
Szakszervezetének szóvivője szerint olyan bérrendszer kidolgozására van
szükség, amely kiállja az összehasonlítást a versenyszféra kereseteivel,
ösztönző erejű és minőségelvű.


Kajtárné Botár Borbála, a Magyar Közoktatási és
Szakképzési Szakszervezet elnöke kijelentette: a politika kötelessége a
pedagógus társadalom presztízsének helyreállítása, e nélkül hiábavaló az
életpálya-modell kidolgozása, azt a társadalom
elutasítja.


Sió László erre
reflektálva úgy fogalmazott: a politika tökéletesen alkalmas a pedagógus
pálya presztízsének elrontására, ugyanakkor alkalmatlan annak
helyreállítására.


Révész Máriusz, a
parlament oktatási bizottságának alelnöke a bérrendszer kapcsán önálló
ágazati illetményrendszer mellett tette le voksát. Úgy vélte: a
felsőoktatáshoz hasonló modell jó megoldás lehet.


 

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 6.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017