• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Túl nagy lelki megterhelés tanárnak lenni?
2007. február 27. kedd, 0:00

Az Uwe
Schaarschmidt professzor vezetésével készített tanulmány szerint a
tanárok sokkal nagyobb lelki megterhelésnek vannak kitéve, mint az
orvosok vagy a rendőrök. A kutatás során 20.000 tanárt kérdeztek
meg.
(Forrás: OrientPress)

Tanulmányukban a tanárok szakmai hozzáállásnak négy
mintáját azonosították:


-a lelki
egészség őrzése: magas, de nem következetes elkötelezettség, a
mindennapi megterhelésekkel szembeni ellenállás;
-a ritkán
előforduló önkímélet;
-a minden mérték meghaladásának
bizonygatására való tendencia és
-a rezignációba
menekülés.


Tévhit, hogy a tanárok
félnapos munkát végeznek. A lelki megterhelés szempontjából ez az egyik
legnehezebb foglalkozás. A „rezignáció” gyakorisága már azért is
aggodalomra ad okot, mert a tanároknak motiválniuk, magukkal kell
ragadniuk tanítványaikat.


A
tanárnőknél mért eredmények még kedvezőtlenebbek. A nők erős oldala a
tanulókkal és a szülőkkel való kapcsolatban az érzékenység, ugyanakkor
ez az oka sérülékenységüknek is.


A
tanárok szerint megterheltségük legfőbb okai: a magas osztálylétszám, a
magas óraszám és a „problémás” diákok.


Egészségük megőrzését negatívan befolyásolja a napi
öt-hét tanóra, a szellemi összpontosítás és feszültség, a rövid
szünetek, amelyek ugyancsak elfoglaltsággal és állandó zajban telnek. A
hosszú szabadság nem elég a felépüléshez, a szervezet ugyanis nem képes
hetekig tartalékokból élni.


A
vizsgálat következtetései szerint az iskolában másfajta időbeosztásra
volna szükség. Az oktatást nem kellene a nap néhány órájára korlátozni. A
feszültségteli munka és a lazítás váltakozására volna szükség. Meg
kellene találni a megfelelő helyet a visszavonulásra, a feltöltődésre,
az órákra való felkészülésre és az értékelés elvégzésére. El kellene
érni, hogy a tanár késő délután dolga végeztével távozzon az iskolából.
Jelenleg ugyanis a tanárok gyakran késő éjszakáig otthon folytatják a
munkát.


A jelenlegi oktatási
rendszer túlszabályozott, iskolai autonómiának nyoma sincs, a politika
állandóan kisebb-nagyobb reformokkal és kampányokkal boldogítja az
iskolák népét, a Pisa-tanulmányhoz fűződő követelményrendszer
megnyomorítja a tanárokat.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 2.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017