• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Történelemtanítás a gyakorlatban
2009. április 15. szerda, 0:00
Címkék: módszertani cikk

A Történelemtanárok
Egylete metodikai cikksorozatával a történelemtanárok munkáját, a
történelemtanítás színvonalának emelését, hatékonyságának növelését
kívánja segíteni. Az írások egy-egy eszköz, forrás, módszer
használatáról szólnak, ezt rendszerint egy-egy óravázlat
követi.

A szerzők minden esetben a gyakorlatból
induljanak ki. Reméljük, az írások kedvet ébresztenek az adott eszközök,
módszerek kipróbálásához, adaptálásához. Az óravázlatok bemutatják az
ajánlott eljárás egy konkrét megvalósítási lehetőségét, így segíthetik a
kipróbálást.

Ha a közreadott anyagok írásra
sarkallnak egy-egy kollégát, az alábbi címre várjuk az újabb módszertani
anyagokat: ml@tte.hu


»
„Netmédia – netgyerekek” – Az internet és a
történelemtanítás

»
Egyéni fejlesztési terv

»
A helytörténet mint választható érettségi
témakör

»
Semmi sem az, aminek látszik? – A (kép-) forráskritikai attitűd
kialakítása

»
Hogyan éltek? – Zsidó élettörténetek a 20.
században

»
Amikor mindenki szava fontos: a
csoportmunka

»
Írjunk együtt könyvet! – A projektmódszer


» Ott
másként van? Szinkron atlaszhasználat

»
A romák és a munka, 15–19. század, vegyes források
segítségével

»
A horizont kérdése: Diák Verzió

»
„Ne fejjel lefele!” – Térképhasználat
történelemórán

»
Olvasói levelek: A 20. század második felének
magánügyei

»
Szituációba helyezett tanulás: Képviselőválasztás
Iskolafalván

»
Párhuzamos családtörténetek: Családtörténet az iskolában


» Ami a
tankönyv lapjai mögött van: Személyes emlékek a
történelemórán


»
Gazdálkodj okosan! – az 1960-as, 70-es évek gazdasága,
életformája

» „Itt
minden mozog!”: Az interaktív térképek használata általános
iskolában

»
Vizualitás és élményszerűség: Mátyás kora

»
Viccek, karikatúrák, anekdoták: avagy a humor szerepe a történelem
tanításában

»
Látványos számok: Diagramok felhasználása a
történelemórán

»
Sorstörténetek: A névjegy mint pedagógiai
eszköz

»
Villámkártyák: A kooperatív tanulási eszközök a
hétköznapokban

»
Differenciálás a történelemórán

»
Családi fényképek mint források a
történelemórán

»
Dramaturgia és feszültségteremtés a
töröórán


A sorozat támogatója
az Oktatási és Kulturális
Minisztérium
.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

A TTE postája

Hírfigyelő

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Mementó a Donnál

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017