• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Terroristák szervezkednek az online játékokban?
2008. szeptember 24. szerda, 0:00

Az
amerikai vezetőknek már egy ideje nem okoz gondot megállapítani
mindennapi életünk legkülönbözőbb tevékenységeiről és eszközeiről, hogy
azok olykor veszedelmes fegyverekké válhatnak a terroristák kezében. Az
utóbbi időben az online játékok kerültek a figyelem középpontjába.
(Forrás: Techline)

Persze ha őszinték akarunk
lenni, beláthatjuk: a CIA és egyéb nemzetbiztonsággal foglalkozó
hivatalok ez irányú érdeklődése érthető, hiszen ezekben a virtuális
társadalmakban  több millió ember zsúfolódik össze, a világ
minden tájáról, többnyire mindenféle kontroll és ellenőrzés nélkül.


A csevegőszolgáltatásokat és fórumokat már évek
óta ellenőrzik és szűrik az USA ezzel foglalkozó hivatalai, sőt, vannak
fórumok és csetszobák, amelyeket többen is monitoroznak, így
előfordulhat, hogy egy-egy beszélgetést az FBI is figyel (ők főleg a
pedofilokra és az adathalászokra érzékenyek), valamint a nemzetbiztonság
is (ők pedig a terroristák miatt). Amellett, hogy a helyzet, mint
említettük, érthető, időnként azért groteszkbe hajlik – nem véletlen,
hogy vicc is született erről az internetezők között, miszerint MSN-en a
„Lolita” nevű csetszobában három ember beszélget: egy CIA-s, egy FBI-os
és egy magát 13 éves kislánynak kiadó rendőrnő.


A
legújabb vizsgálandó célpont az online játékok igen terjedelmes világa,
összességében (az ázsiai piacot is beleértve) több százmillió
felhasználóval. Természetesen a sajtóban a legnépszerűbb „nyugati”
online játék, a tizenötmillió játékost magába foglaló World Of Warcraft,
(WoW) és a vele kapcsolatos hírek a
leghangosabbak…


Attól persze nem kell tartanunk,
hogy a CNN arról közvetít majd, hogy az egyik ork klán megrohanta a
Pentagont, de a biztonsági szakértők által prezentált lehetséges
összeesküvés majdnem ennyire abszurd. Dr. Dwight Toavs, a Pentagon által
pénzelt National Defense University előadója egy konferencián egy, a
WoW-on kivitelezhető összesküvés mintát mutatott be. Eszerint a
játékosok a WoW chatrendszerén belül beszélik meg a támadás helyét,
idejét és módját, rendkívül elmés, a játékból kölcsönzött fedőnevekkel.
Eszerint a Keep (erőd)  a Pentagon, a Dragon Fire Spell
valamilyen új típusú fegyver, a csata időpontja a támadás időpontja, a
várható zsákmány összege pedig azt mutatja meg, hogyan kell a Warcraftos
térképet Washingtonéval összeegyeztetni.


Huhh,
ezt valószínűleg sehogyan máshogyan nem lehet megoldani, például egy
egyszerű chatprogrammal vagy netán egy apróhirdetéssel, ahogy az még a
régi szép időkben történt – mondják az elmélet ellenzői, és ebben van
némi igazság. Egy több (tíz, esetleg száz) embert tömörítő „vállalkozás”
esetében az apróhirdetés és a csetelés már nehézkes – ellenben az
online játékokban rengeteg interaktív és multimédiás lehetőség van a
terroristák számára. Miféle lehetőségek? Lássuk…


A
csetszobákkal ellentétben az online játékokban mindig van térkép,
amelyen koordináták is vannak. Lehet „csapatmozgásokat” gyakorolni a
szóban forgó térképen, koordinátáról koordinátára haladva – jelen
esetben pedig tökmindegy, hogy a 27,65-os ponton a játékban ugyan egy
Törpe erőd található, az „overlay” térképen pedig mondjuk egy
washingtoni kórház. Az interneten kering is erről egy „példa” (lásd
alant): egy kis ügyeskedéssel, a WoW-beli „Wetlands” területének térképe
és Seattle területe igen hatásosan egymásra illeszthető – olyannyira,
hogy a Wow-ban található főút és a Seattle felé vezető 4-es főút
tökéletesen fedi egymást…


Olvassa
el a Techline teljes cikkét
»

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Állásfoglalások

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

A TTE alakulása - sajtóvisszhang

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017