A
Nemzeti alaptanterv bevezetése új feladatok és új lehetőségek elé
állítja a pedagógusokat.
(Forrás: OM)
Oktatómunkájuk segítése során különösen
fontos a tankönyvek minősége, az eredményes tanítást támogató
színvonalas tankönyvi kínálat. A mindennapi használat tapasztalatai
mellett elengedhetetlen, hogy tudományos kutatások, elemzések is
szülessenek a tankönyvek jellemzőiről, és az ilyen vizsgálati
eredmények eljussanak mind a tankönyvek használóihoz, mind
azok készítőihez.
Az
érdeklődők figyelmébe ajánljuk a kutatók által
rendelkezésünkre bocsátott tankönyvi elemzéseket, azzal a
szándékkal, hogy elősegítsük a tankönyvek minél jobb taníthatóságát és
tanulhatóságát.
Kojanitz László: A tankönyvek használhatóságát
meghatározó minőségi összetevők elemzése és összehasonlítása (PDF,
1,15 MB)
Balogh Klára-Honti Mária: Az általános iskolai
olvasástanításban leggyakrabban használt négy tankönyvcsalád
feldolgozása és elemzése fejlődéslélektani szempontból (PDF,
851 kB)