• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Tananyagbeosztás az 5. és a 7. évfolyamon
1999. január 22. péntek, 0:00

A TTE felmérése

A NAT további sorsa szempontjából is alapvetően fontos, milyen tananyagbeosztás szerint tanítanak ebben a tanévben az 5. és a 7. évfolyamon. A TTE felmérést készített e témában a Történelemtanárok Országos Konferenciáján (1998. október 2-3.) és a TTE Közgyűlésén (1998. november 7.). Az első két kérdés arra vonatkozott, milyen tankönyvet használnak a kollégák, a harmadik a lényeget tartalmazta: Változtatott-e tankönyvet annak érdekében, hogy a helyi pedagógiai programot teljesíthesse? Az alábbiakban közöljük a felmérés eredményét.


A Konferencián 76 (5. évfolyam) illetve 75 (7. évfolyam), a TTE közgyűlésén 38 (7. évfolyam) illetve 30 (5. évfolyam) kolléga válaszolt a kérdésekre. A felmérés tehát reprezentatívnak nem tekinthető, de tájékoztató jelleggel használható, következtetések levonására alkalmas lehet.


Megállapítható, hogy a 7. évfolyamos adatok alapján teljesen vagy részben (átmenet) a NAT-logika szerint tanít a válaszadók 49%-a, a hagyományos módon 48%. Nem értékelhető a válaszok 3%-a. Ezek az adatok megegyeznek az Oktatási Minisztérium vonatkozó felméréseinek adataival.


A közgyűlési adatok kisebb mintán alapulnak, ezért lehet, hogy valamivel kevésbé pontosak. A két minta adatai alapvetően nem térnek el, a tendencia jól kivehető. Mindkét felmérés igazolja: ebben a tanévben a 7. évfolyamon kb. a diákok fele a NAT-logika, a másik része a hagyományos tananyagbeosztás szerint tanul. Az 5. osztályban a döntő többség a hagyományos tananyagbeosztás szerint, egy számottevő kisebbség (mintegy 19-24%) részben vagy teljesen a NAT-logika szerint oktat. Az 5. évfolyamos felmérés érdekessége, hogy az adatok összegzése (s a lapzárta) idején nem ismerünk erre vonatkozó minisztériumi adatokat. Így a TTE felmérése – tudomásunk szerint – az első erre vonatkozó információkat tartalmazza.


A jelenlegi tanévre vonatkozó adatok nélkülözhetetlenek annak felméréséhez: mi a valós helyzet az iskolákban. A Nemzeti alaptanterv korrekciójához is elengedhetetlen ennek ismerete. Reményeink szerint ehhez a TTE felmérése is hozzájárulhat.


Történelemtanárok Egylete

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

documents

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

A TTE alakulása - sajtóvisszhang

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017