A
holland elektronikai konszern egy új fejlesztésével mindenképpen
népszerűtlenné teszi magát a televíziónézők és az otthoni felhasználók
körében.
(Forrás: SG)
Az új
technika ugyanis megakadályozza, hogy bárki átugorhassa a filmeket és
más műsorokat megszakító reklámszüneteket. A digitális
televíziókhoz kifejlesztett Multimedia Home Platform (MHP) nevű technika
lehetővé teszi, hogy bárki a karosszékében ülve, a távirányító
segítségével végezze bevásárlásait vagy kiegészítő információkat tudjon
meg az éppen futó műsorokról. A Philips ezt használná fel arra, hogy ne
kapcsoljunk el, ha jön egy reklámblokk.
„Eszköz és módszer a reklámok alatti csatornaváltás
megakadályozására” – áll az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatalához
március 30-án benyújtott szabadalom leírásában. A Philips szerint erre a
megoldásra a tévécsatornák érdekei miatt van szükség. A cég találmánya
megakadályozza azt is, hogy ha valakinek merevlemezes asztali
felvevőkészüléke van, akkor kiszedhesse a műsorfolyamból a
reklámblokkokat.
A Philips mérnökei
a reklámblokkokban egy külön jelet vegyítenének el. A Set-Top-Boxok
azonnal érzékelik, ha egy reklámot vetítenek és megakadályozzák a
csatornaváltást. Ezzel párhuzamosan egy tájékoztató felirat is
megjelenik, miszerint nem az illető készülékében van a hiba, még csak
nem is a távirányítója merült le, csupán blokkolják a másik adóra való
átváltást. Akik mégis át szeretnék ugrani a reklámblokkokat, külön díjat
fizethetnek a szolgáltatójuknak. Az eljárás egyaránt támogatja az
MPEG-1, az MPEG-2, az MPEG-4 és az MPEG-7 tömörítési formátumokat.
Világos tehát a szándék: ha jön a
negyedórás reklámblokk, a Kovács család még véletlenül se tudjon
átkapcsolni egy másik adóra, oda van kötve a korábban kiválasztott
csatorna elé. Úgy tűnik, senkit sem érdekelnek a tévénézők szabad
választásának jogai, hogy eldönthessék, mi érdekli őket. Ez arra
hasonlít, mintha valaki hűségnyilatkozatot tenne arra vonatkozóan, hogy ő
csak ennek vagy annak az adónak a műsorát fogja nézni.