• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Sztálin szelleme a 70-es trolin kísért
2006. január 31. kedd, 0:00

Sokan
nem tudják, hogy az 1949-ben induló 70-es troli azért kapta ezt a
számjelzést, mert az akkori politikai vezetés így akart kedveskedni a
70. születésnapját ünneplő Sztálinnak.
(Forrás:
InfoRádió)

A BKV jelenleg nem
tervezi a járatszámozás reformját, de nem zárható ki, hogy néhány év
múlva, ha már olajozottan működik a vasúttársaságot és a Volánbuszt is
magában foglaló Budapesti Közlekedési Szövetség, akkor egységes
számozást alakítanak ki a régióban. Egy-egy járat számozásába a múlt
eseményeit „kódolták”.


Pethő János,
a BKV Rt. forgalmi előadója az InfoRádióban elmondta, hogy az első
budapesti busz 1915-ben indult útjára, természetesen, 1-es jelzéssel a
mai Andrássy úton.


Az ezt követő
buszok abban a sorrendben kapták a számjelzésüket, ahogy forgalomba
álltak. A mai buszok közül az 5-ös jár nagyjából hasonló útvonalon, mint
régen.


Az első trolibusz 1933-ban
állt munkába Óbudán. A járat a Vörösvári út-Bécsi út sarkától az óbudai
temetőig járt egy rövid szakaszon.


Pethő János szerint sokan nem tudják, hogy az 1949-ben
induló 70-es troli azért kapta ezt a számjelzést, mert az akkori
politikai vezetés így akart kedveskedni a 70. születésnapját ünneplő
Sztálinnak.


A „hajbókolás” a
Szovjetunió előtt ezzel nem ért véget, ugyanis 1950-ben, az Árpád híd
átadásán a 33-as jelű, vadonatúj villamos haladt át először a hídon,
amely számozásával arra emlékeztetett, hogy abban évben volt az 1917-es
szocialista forradalom 33. évfordulója.


Hogy a számmisztika teljes legyen, a villamos
pályaszáma (ez a villamosok rendszáma) 1879 volt. Ebben az évben
született Sztálin.


Pethő János
hozzátette, hogy a buszok és a villamosok számozása között semmilyen
kapcsolat sincs, ugyanis egykor önálló cégek működtették a különböző
járműveket.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017