• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Szívesen telefonál a neten a magyar
2007. szeptember 4. kedd, 0:00

A hazai
internetezők fele chat helyett inkább már telefonál az internen
keresztül, egyre többen intézik az ügyeiket online, és a legnépszerűbb
szolgáltatás az álláskeresés.
(Forrás: origo)

A legalább hetente internetező 14-69 évesek 61
százaléka használta már a világhálót álláskeresésre, hivatali ügyeket
pedig 30 százalékuk intézett az interneten keresztül – derül ki az NRC
és a TNS 2007 első félévére vonatkozó felméréséből. Fél év alatt nem
nőtt a pénzügyeiket online módon intézők aránya – jelenleg 27 százalék
(a folyószámlával rendelkezők 36) százaléka, mintegy 600 ezer ember él
ezzel a lehetőséggel, de további 200 ezren gondolkodnak azon, hogy
hamarosan átváltanak az online bankolásra.


A chatet egyre inkább felváltja az online telefonálás –
az internetezők közel fele szokott hangátvitellel kommunikálni az
interneten, 25 százalékuk rendszeresen. Ugyancsak rohamosan nő a blogok
népszerűsége: 47 százalék olvas ilyen jellegű tartalmakat, igaz, a
rendszeres olvasók aránya még csak 7 százalék – saját blogja a
netpolgárok 9 százalékának van, és minden harmadik blogtulajdonos
rendszeresen írja is internetes naplóját.


Videómegosztó szájtokat minden második internetező
látogat legalább alkalmanként – 14 százalék pedig már legalább egyszer
fel is töltött valamilyen videót az internetre. Folyamatosan nő az
interneten rádiót hallgató, tévéadást nézők aránya is: rádiót 55
százalék hallgat a neten, 11 százalék rendszeresen; a tévézést pedig 29
százalék próbálta már ki, igaz, a rendszeres online tévézők aránya most
még csak 2 százalék.


Az már nem
újdonság, hogy az internetezők kilenctizede használja a világhálót
vásárlás előtti információgyűjtésre – komolyabb vásárlási döntés
meghozatala előtt tájékozódik a gyártók, forgalmazók weboldaláról, a
különböző árösszehasonlító honlapokról vagy éppen vásárlói fórumokról,
ahol a termékek, szolgáltatások fogyasztói megoszthatják egymással
pozitív, illetve negatív tapasztalatikat.


Az internet használók 53 százaléka kipróbálta már az
online vásárlást is – több-kevesebb rendszerességgel azonban csak minden
harmadik netpolgár rendel termékeket, szolgáltatásokat az internetről.
Online aukción a netezők egynegyede vett már részt, 12 százalék pedig
vásárolt is már ily módon.


Az online
fizetés azonban évek óta csak az internetezők egy kis hányadára
jellemző: a 2007-es adatok szerint 11 százalék fizetett már az
interneten bankkártyaszáma megadásával. Az online fizetéssel kapcsolatos
félelmek mellett az alacsony arány magyarázata az is, hogy az
internetezők kevesebb, mint 30 százaléka rendelkezik online fizetésre
alkalmas bankkártyával.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 5.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017