A brit
tanárok harmada használ számítógépes játékokatt az oktatásban, és a
többségük úgy látja, hogy bizonyos határok között ezek fejlesztik a
gyerekek képességeit és söztönzően hatnak a tanulókra.
(Forrás:
MTI)
A brit tanárok harmada használ
számítógépes játékokatt az oktatásban, és a többségük úgy látja, hogy
bizonyos határok között ezek fejlesztik a gyerekek képességeit és
söztönzően hatnak a tanulókra – derült ki egy Angliában és Wales-ben
végzett felmérésből. A Nesta Futurelab kutatásában résztvevő pedagógusok
91 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a számítógépes játékok javítják a
logikai képességeket, 60 százalékuknak pedig meggyőződése, hogy a
játékok jótékony hatással vannak a gondolkodási képességekre és bővítik a
gyerekek szakismereteit bizonyos területeken. A megkérdezett angol
tanárok kétharmada ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a videojátékok
túlzott használata antiszociális viselkedéshez vezethet, és
megerősíthetik a női és férfi szerepekre, vagy a különböző nemzetekre
vonatkozó sztereotípiákat. A tanárok harmada viszont elismerte, hogy
szabadidejében maga is szívesen kapcsolódik ki
videojátékokkal.
A felmérést a Nesta
Futurelab egyéves kutatássorozatának részeként végezték. A brit
kutatóintézet a komputer-játékok hatásainak átfogó elemzésére
vállalkozott az Electronic Art játékgyártóval együttműködésben. A
következő adatfelvételekkel vizsgálják majd a gyerekek és tanárok
viszonyát a piacvezető számítógépes játékokhoz, kérdezik véleményüket az
úgynevezett nem-kereskedelmi, fejlesztő játékokról és javaslatokat
dolgoznak ki azok felhasználására az oktatásban. Angela MacFarlane, a
Bristoli Egyetem kutatásban résztvevő pedagógia professzora a BBC-nek
elmondta, hogy az oktatás komplex-értelmezésében kaphatnak helyet az
elektronikus játékok. A legnépszerűbb játékokat – Sims2, Knigths of
Honour – forgalmazó Electronic Arts Europe képviselője, Claus Due úgy
vélekedett: a Játszva Tanítás program – amelynek célja, hogy a
legifjabbak körében népszerű technológiát bevonják az oktatásba, a
tantervekbe – már most rámutat arra, mennyire fontos az együttműködés az
ipar és az oktatás között, és arra, hogy a tanulás milyen módon
fejleszthető a videojátékok – által idézte a BBC brit közszolgálati
tévé- és rádiótársaság honlapján.