• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Számítógépes játékok az oktatásban
2006. január 19. csütörtök, 0:00

A brit
tanárok harmada használ számítógépes játékokatt az oktatásban, és a
többségük úgy látja, hogy bizonyos határok között ezek fejlesztik a
gyerekek képességeit és söztönzően hatnak a tanulókra.
(Forrás:
MTI)

A brit tanárok harmada használ
számítógépes játékokatt az oktatásban, és a többségük úgy látja, hogy
bizonyos határok között ezek fejlesztik a gyerekek képességeit és
söztönzően hatnak a tanulókra – derült ki egy Angliában és Wales-ben
végzett felmérésből. A Nesta Futurelab kutatásában résztvevő pedagógusok
91 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a számítógépes játékok javítják a
logikai képességeket, 60 százalékuknak pedig meggyőződése, hogy a
játékok jótékony hatással vannak a gondolkodási képességekre és bővítik a
gyerekek szakismereteit bizonyos területeken. A megkérdezett angol
tanárok kétharmada ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a videojátékok
túlzott használata antiszociális viselkedéshez vezethet, és
megerősíthetik a női és férfi szerepekre, vagy a különböző nemzetekre
vonatkozó sztereotípiákat. A tanárok harmada viszont elismerte, hogy
szabadidejében maga is szívesen kapcsolódik ki
videojátékokkal.


A felmérést a Nesta
Futurelab egyéves kutatássorozatának részeként végezték. A brit
kutatóintézet a komputer-játékok hatásainak átfogó elemzésére
vállalkozott az Electronic Art játékgyártóval együttműködésben. A
következő adatfelvételekkel vizsgálják majd a gyerekek és tanárok
viszonyát a piacvezető számítógépes játékokhoz, kérdezik véleményüket az
úgynevezett nem-kereskedelmi, fejlesztő játékokról és javaslatokat
dolgoznak ki azok felhasználására az oktatásban. Angela MacFarlane, a
Bristoli Egyetem kutatásban résztvevő pedagógia professzora a BBC-nek
elmondta, hogy az oktatás komplex-értelmezésében kaphatnak helyet az
elektronikus játékok. A legnépszerűbb játékokat – Sims2, Knigths of
Honour – forgalmazó Electronic Arts Europe képviselője, Claus Due úgy
vélekedett: a Játszva Tanítás program – amelynek célja, hogy a
legifjabbak körében népszerű technológiát bevonják az oktatásba, a
tantervekbe – már most rámutat arra, mennyire fontos az együttműködés az
ipar és az oktatás között, és arra, hogy a tanulás milyen módon
fejleszthető a videojátékok – által idézte a BBC brit közszolgálati
tévé- és rádiótársaság honlapján.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 5.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017