• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Sok a kérdőjel a tanárok teljesítményértékelésénél
2007. április 4. szerda, 0:00

A tanári
munkát minősítő teljesítményértékelési rendszert vezet be az oktatási
tárca 2008-tól. A helyzet azonban nem egyszerű: bár a cél érthető, a
szándék nemes, a pedagógus szakszervezet alelnöke nem tudja, miből
fogják jutalmazni a tanárokat.
(Forrás: origo)

„Az értékelés szempontjai között a többletmunka, a
korrepetálások, az egyéni foglakozások, a diákkal és szülőkkel tartott
kapcsolat minősége is szerepet játszhat” – nyilatkozta Arató Gergely, az
oktatási tárca államtitkára a Népszabadságnak a múlt héten.


Árok Antal, a Pedagógusok
Szakszervezetének alelnöke ennek kapcsán az nyilatkozta, a
teljesítményértékelési rendszer bevezetése indokolt, de az eltérő
társadalmi helyzetű régiók és diákok miatt korántsem egyszerű. „Egy
elitgimnázium tanulóinak eredményes oktatása nyilván kevesebb gondot
okoz, mint a hátrányos helyzetű, problémás családi hátterű tanulóké”-
mutat rá.


Az alelnök szerint a
működőképes teljesítményértékelés a diákok helyzetével is számoló, a
hangsúlyt a hozzáadott értékre tevő rendszer alapján jöhet
létre.  „A jó pedagógusi munka nyilvánvalóvá teszi, melyik diák
honnan jött, meddig jutott, miközben lexikális ismeretek mellett a
mindennapokban hasznavehető készségeinek fejlesztésére teszi a
hangsúlyt. ” A rendszer tehát azokat a pedagógusokat jutalmazná, akik a
számon kért tananyagon túl a mindennapi életben jól kamatoztatható
gyakorlati tudással gazdagítják a tanulókat – például olvasási,
szövegértési készségfejlesztéssel, nyelvismerettel,
kommunikációval.


Árok Antal
hozzátette: bár a teljesítményértékelési rendszer elképzelhetetlen
pénzbeli jutalom nélkül, jelenleg a nemes szándék ellenére sem nagyon
várható többletkereset a legjobbaknak. A hatályos jogszabályok
értelmében a jól teljesítő pedagógusok teljesítményének értékelésére
fejenként bruttó 5200 forint fordítható az oktatási intézmények pénzügyi
keretéből – mindez éves szinten.


A
PSZ elnöke szerint félő, a teljesítményt gyakorlatilag nem jutalmazó
értékelési rendszer inkább ellenérzést, mintsem motivációt szül majd a
tanárokban. Ez azonban nem meglepő, ugyanis a kemény szellemi
megterheléssel járó munkáért senki nem szeret csupán vállon veregetést
kapni elismerésül. A Pedagógusok Szakszervezete egyébként jelenleg is
keresi a módját, miként lehetne a teljesítményértékelés mellé pénzügyi
forrásokra is szert tenni.   


Szerettünk volna az Oktatási és
Kulturális Minisztériumtól konkrétumokat is megtudni a tervezett
teljesítményértékelési rendszerről, ám megkeresésünkre egyelőre nem
érkezett válasz.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Bank és történelem

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017