Saját szoftverrel fogja ki a szelet a Skype vitorlájából a T-Com
2005. október 12. szerda, 0:00
Klip
néven, kísérleti jelleggel indította el internetalapú hangszolgáltatását
a T-Com, a T-Online Magyarországgal közösen.
(Forrás:
HWSW)
Első lépésként a Klip szoftver tesztverziója vált
letölthetővé, mely segítségével az interneten ingyenesen
kezdeményezhetnek és fogadhatnak hívásokat a Klip felhasználói. A
szolgáltatás a közeljövőben újabb elemekkel bővül majd, többek között
saját telefonszámot is kaphatnak a felhasználók. A szolgáltatásra
ingyenesen lehet regisztrálni a Klip oldalakon, ahonnan letölthető a
szoftver tesztverziója is.
Az
internetes hívások mellett a rendszer hangrögzítő szolgáltatást is
nyújt, így a felhasználó üzenetei akkor sem vesznek el, ha éppen nem
érhető el az interneten keresztül. A rögzített üzeneteket e-mailben,
csatolt wav fájlként továbbítja a rendszer a felhasználó által megadott
e-mail postafiókba. A partnerek adatai webes címtárban tárolhatók, ezen a
felületen látja a felhasználó, hogy éppen melyik partnere online vagy
offline, és innen küldhető közvetlenül e-mail, meghívás chatelésre vagy
beszélgetésre.
A beszélgetés mellett
chatre, illetve internetes videotelefonálásra is alkalmas a program,
amennyiben az ügyfélnek van webkamerája, sőt, a Klippel egyidejűleg több
párhuzamos internetes hívás is bonyolítható. A beszélgetések számát a
sávszélesség határozza meg. A konferenciahíváshoz szükséges, hogy minden
résztvevő a Klip alkalmazását használja.
A T-Com decembertől indítja a vezetékes- és mobilszámok
hívásának felhasználói tesztjét, illetve egy külön hívószám
segítségével bármely, a T-Commal szerződést kötő vezetékes- és
mobilszolgáltatók hálózatából is hívhatóak lesznek a Klip szolgáltatást
használó ügyfelek. Ezt a T-Comtól kapott, 06-21-es hívószámnak
köszönhetően valósítják meg. A Klip felhasználók közötti, IP-hálózaton
belüli hívások ekkor is ingyenesek maradnak.
Az internetet elhagyó hívások esetén a vezetékes
számoknál nem különböztetnek meg helyi vagy távolsági hívást, viszont
lesz csúcsidőt és csúcsidőn kívüli időszak. A díjazás másodperc alapon
történik. A szolgáltatásnak nincsen havidíja, és nincs kapcsolási díj
sem.
A hívásokért az ügyfél kétféle
módon tud majd fizetni. Előre történő fizetés esetén az ügyfél a
szolgáltatás igénybevétele előtt bankkártyával töltheti fel
számlaegyenlegét a honlapon keresztül. A T-Com számlakapcsolattal
rendelkező ügyfelek a szolgáltatás díját utólag is kiegyenlíthetik, a
szolgáltatás díja a havi T-Com számlán fog jól elkülönítve
megjelenni.
A T-Com olyan eszközöket
is elérhetővé tesz majd, melyek segítségével az ügyfél úgy tudja
használni internetes telefonját, hogy nem kell közben a számítógépét
bekapcsolva tartania. Az eszközökhöz egy szabványos telefont lehet
csatlakoztatni.
A vállalat
várhatóan még ebben az évben megjelenik a piacon Klip Pro csomagjával
is, amely egy kész VoIP-megoldást kínál, elsősorban az üzleti ügyfelek
részére. A csomag minden olyan technikai eszközt tartalmaz majd, ami az
ügyfél számára szükséges a számítógép nélküli internetalapú
hangszolgáltatás használatához.
A
Klip szolgáltatás a világszinten szabványos SIP megoldást alkalmazza,
így ezzel kompatibilis programokkal is használható, akár Linux operációs
disztribúciók alatt is. A technológia jellegéből adódóan az
internetalapú hangszolgáltatásnak vannak bizonyos korlátai: a
szolgáltatás nem alkalmas segélyhívásra, nem tud számhordozhatóságot,
nem működik áramszünet esetén, és az internet forgalmi viszonyokból
fakadóan nem garantálható a hívások sikeressége.