PISA 2006: fókuszban a természettudományos kérdések
2006. március 28. kedd, 0:00
Matematikából
a középmezőnyben, szövegértésből várhatóan az utolsó harmadban végeznek
diákjaink a középiskolások körében végzett PISA 2006 felmérésben,
csakúgy mint 2003-ban. Legalábbis az oktatáskutatók ezt
jósolják.
(Forrás: Magyar Hírlap)
A PISA 2006 felmérés azért különösen fontos a kutatók,
kormányzatok számára, mert nem a tananyagra kérdez rá, hanem azt méri,
mennyire tudják ismereteiket használni a diákok.
A Nemzeti Közoktatási Értékelési Tanács elnöke Csapó
Benő a felméréssel kapcsolatban elmondta, még elméletben is nehéz olyan
változtatásokat kitalálni, amelyek három év alatt megváltoztatnák
tizenöt év műveltségét.
Csapó
hozzátette, a mostani felmérés nem is matematika, vagy a szövegértési
tesztek miatt fontos, hanem azért, mert az eddigieknél részletesebben
foglalkozik a természettudományos ismeretekkel. Arra keresi a választ,
hogy miért fordulnak el a diákok világszerte a természettudományos
tárgyaktól.