• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Pénz helyett munkatapasztalatot szeretnének a diákok
2007. május 24. csütörtök, 0:00

A diákok
szerint mindennél fontosabb, hogy olyan részmunkaidős és szünidős
munkákat vállaljanak, amelyekkel megfelelő tapasztalatra tehetnek szert –
áll a doctorjob.com frissen megjelent felmérésében.
(Forrás:
Menedzsment Fórum)

Lehull az álarc a
stresszinterjún Állják a sarat a hazai beugrók a külföldiekkel szemben
Tízből négyen stresszelünk a munka miatt Május végéig lehet jelentkezni a
Legjobb munkahely felmérésre További cikkek


A kutatás rávilágít arra, hogy a diákok szeretnek olyan
részmunkaidős és szünidős munkákat végezni, amiért cserébe nem csak
pénzt, hanem tapasztalatot is kapnak – írja a groupgti.comra hivatkozva
az Online Recruitment. Nem a fizetés nagysága (vagy a jó munkahelyi
közérzet) a fő vonzerő azon diákok számára, akik munkatapasztalatot
keresnek, bár a tanulók méltányolják, ha a munkájukat jutalmazzák és
elismerik. Ehelyett inkább munkatapasztalatot akarnak szerezni, hogy
fejlesszék képességeiket és „színesítsék” önéletrajzukat. Az a vágy
motiválja őket, hogy sikeres pályázóvá váljanak később, amikor
képzettségüknek megfelelő munkát vállalnak. A munkatapasztalat
ugyanolyan fontos, mint egy jó diploma – véli az 1271 megkérdetett diák
és friss diplomás többsége.


A
legjobb munkahelyi tapasztalatokról szóló beszámolókból kiderül, hogy mi
az, ami igazán értékessé teszi a munkatapasztalatot. A kutatás rámutat
arra, hogy olyan munkákra van szüksége a diákoknak, ami kihívást jelent
számukra, illetve megmutatkozhat a tehetségük és a rátermettségük. A
tanulók azokat a munkaadókat értékelik, akik jó képzést és támogatást
nyújtanak, és elismerésben részesítik őket a jó munkavégzésért. A haszon
pedig kölcsönös, mivel a diákok a tapasztalatszerzés során
hozzájárulhatnak a cég fejlődéséhez.


A kutatás fő megállapításai a
következők:




  • A diákok a munkatapasztalatot nélkülözhetetlennek
    tartják. Gyakran ezt kevés pénzért vagy ingyen akarják megszerezni, mert
    úgy gondolják, hogy maga a tapasztalat a
    jutalmuk.


  • A tanulók gyakran feláldozzák a fizetésüket vagy a
    kényelmüket, hogy megfelelő és elégséges munkatapasztalatot
    szerezzenek.


  • A legtöbb diák saját maga deríti ki a lehetőségeket,
    hogy hol tud szerezni munkatapasztalatot. Emiatt a pozitív vagy negatív
    visszajelzés könnyen terjed a tanulók között arról, hogy vajon melyik
    munkaadó nyújt megfelelő minőséget a munkatapasztalatok
    terén.


  • A diákok nagy része úgy érezte, hogy a munkatapasztalat
    (még akkor is, ha az amúgy nem volt kielégítő) lehetőséget ad, hogy
    szakértelemhez jussanak, és ez egy fontos eszköz, ami segít nekik abban,
    hogy a képzettségüknek megfelelő munkát találjanak
    később.


  • Mikor a tanulók érdekes munkát és felelősséget kapnak,
    az sikerélményt nyújt számukra, legyen szó a folyamatok fejlesztéséről
    vagy egy projektben való részvételről. Ez sokkal emlékezetesebb és
    fontosabb nekik, mint hogy mennyit
    fizetnek.

Chris Phillips, a GTI angol és ír részlegének kiadói
igazgatója az eredmények kapcsán úgy vélte: „azt a céget tekintik a
fiatalok a nyári gyakorlat igazi győztesének, amely jó
munkatapasztalatok nyújt számukra.”


Ez ugyanis, véli a szakember, haszon a diáknak, aki
értékes szaktudásra tesz szert és javítja az önéletrajzát, eladhatóbbá
téve őt a munkaerőpiacon. Jól járnak a munkaadók is a gyakorlati
tapasztalatok átadásával, hiszen így a legjobb végzősök megszerzése
könyebbé válik számukra. Mint Philips elmondta, a szakértők számára
azért volt érdekes és tanulságos a felmérés, mert kiderült: annak
ellenére, hogy az emberek mit gondolnak, nem a pénz dominál a diákok
döntései során.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 6.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017