Pedagógusok autonómiája 1.: A tankönyvválasztás szabadsága
2021. április 5. hétfő, 19:07
Ebben az adásban Horváthné Kunstár Andreabiológia-kémia szakos tanár, a Mozaik kiadó természettudományi tankönyvek szerkesztője, digitális tananyag-fejlesztő, Tóth Katalin gimnáziumi tanár, a Mozaik Kiadó természettudományos és matematika tankönyveinek szerkesztője, Kereszty Péter a Cartographia Tankönyvkiadó Kft. szakmai vezetője és természettudományi szerkesztője, a Tankönyvesek Országos Szakmai Egyesülete elnöke, Romankovics András elnökhelyettes, pedagógia szakos tanító, tankönyvszerző, a ROMI-SULI tankönyvkiadó vezetője, és Miklósi László általános iskolai tanár, a Történelemtanárok Egyletének vezetője, civil aktivista a vendégünk.
milyen folyamaton megy végig egy tankönyv mielőtt a tanulók kezébe kerül? (tervezés, szakmai és pénzügyi folyamatok),
mi határozza meg a tartalmat (milyen a jó tankönyv),
mit jelent a szabad tankönyvválasztás (a tankönyvpiac múltja-jelene-jövője),
milyen érdeklődés övezi a tankönyvekkel kapcsolatos szakmai diskurzust, a tankönyv-elemző műhely tapasztalatai (értékrend, tartalom, szöveg és képi minőség stb.),
számít-e a végfelhasználók véleménye, visszajelzése, van-e visszacsatolás (tanulók, pedagógusok, szülők),
a tankönyvkiadók válasza a digitális oktatásra, vírushelyzetre,Romankovics András__ elnökhelyettes, pedagógia szakos tanító, tankönyvszerző, a ROMI-SULI tankönyvkiadó vezetője.
a nyomtatott tankönyvek és a tankönyvkiadók jövője