• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Pályázati előzetes: Cybergeneráció – Informatikai ötletverseny
2008. április 30. szerda, 0:00

„A
pályázók – általános és középiskolás diákok a 7. osztálytól a 12., ill.
13. osztályig – előzetes tájékoztatása céljából közzé tesszük a
Cybergeneráció – Informatikai ötletverseny című pályázati felhívás
tervezetét.” (Forrás: NKTH)

Kedves Tizenévesek!


A Ti generációtok az első, amelyik születésétől
fogva használhatja a számítógépet, az első, amelyik az informatika
világába nőtt bele, azaz az első, amelyik ösztönösen együtt él a
számítástechnikával. Olyan ötletek rejtőzhetnek bennetek, amelyekről az
idősebbek még csak nem is álmodhatnak. Mi ezeket szeretnénk megismerni.


A versenyre olyan előremutató és innovatív
ötletek, egyéni elgondolások beküldését várjuk, amelyekben
megfogalmazzátok, bemutatjátok, hogy szerintetek az informatika és a
világháló alkalmazásában milyen kihasználatlan lehetőségek rejlenek.


Ötleteiteket várjuk például az alábbi
területeken:



  1. Interaktív média és
    internet
    E területen minőségi és interaktív közösségi digitális
    tartalmakra várunk ötleteket. Jó példaként szolgálhat a Wikipédia, a
    többnyelvű, nyílt tartalmú, közösség által fejlesztett webes lexikon, a
    bárki által hozzáférhető digitális glóbusz a Google Earth, vagy akár
    világ legnagyobb online piactere az ebay. Fogalmazzátok meg, hogy
    milyen, személyi számítógépen, vagy akár mobiltelefonon keresztül
    igénybe vehető digitális tartalmakra és szolgáltatásokra lenne még
    szerintetek szükség!

  2. Informatikai eszközök az
    oktatásban
    Cél az informatikai eszközök térhódításának
    elősegítse az iskolai oktatásban, hogy a lehető legtöbben és legnagyobb
    arányban használják az internetet és az informatikai eszközöket a
    tanulásra. Írjátok le, hogy milyen új informatikai megoldások tehetik
    még színvonalasabbá, érdekesebbé az oktatást, hatékonyabbá és
    szemléltetőbbé a tanulás folyamatát! Gondoljatok csak az interaktív
    táblákra vagy a Sulinet Digitális
    Tudástárára!

  3. Informatikai eszközök az idősek
    szolgálatában
    Olyan informatikai eszköz és szolgáltatás
    ötleteket várunk, amelyek az időseket segítik mindennapi életükben. Cél,
    hogy önálló életvitelüket, biztonságérzetük fenntartásával a technika
    segítségével a lehető leghosszabb ideig megőrizhessék. Fogalmazzátok
    meg, hogy szerintetek hogyan lehetne a digitális szakadékot csökkenteni a
    fiatalok és az idősek között, vagyis azt, hogyan lehet rávenni az
    idősebbeket, hogy éljenek a technika adta lehetőségekkel! Mutassátok be,
    hogy ti milyen módszerrel vennétek rá az időseket ezen eszközök
    használatára, hogyan ébresztenétek fel a nagymama és a nagypapa
    érdeklődését, hogy idegenkedését leküzdve megismerje, hogy mi mindent
    tud neki nyújtani a digitális
    világ!

  4. Informatikai eszközök a fogyatékkal élők
    szolgálatában
    Olyan informatikai eszközökre és szolgáltatásokra
    vonatkozó ötleteket várunk, amelyek a fogyatékkal élőket segítik
    mindennapi életükben, fogyatékosságuk leküzdésében, életminőségük
    javításában. Cél, hogy e speciális segítséget igénylő emberek a technika
    segítségével aktív tagjai lehessenek a társadalomnak, ne érezzék
    magukat kirekesztve. Példaként szolgálhat a mozgássérültek által egér
    helyett a számítógép vezérlésére használt kamera, amely követi a szem
    mozgását.

  5. Számítógépes játékok
    A
    számítógépes játékokkal játszik az egész világ, gyermek és felnőtt
    egyaránt. Olyan számítógépes játékok részletesen kidolgozott ötleteit,
    játékokhoz kapcsolódó hardverek (pl.: játékvezérlők), játéktípusok
    ötleteit várjuk, amelyek újdonságtartalmára építve a fejlesztők új
    játékokat dolgoznak majd ki. Nemcsak PC-n, hanem konzolon és mobilon
    futtatható játékon is gondolkodhattok. Bátran engedjétek el a
    fantáziátokat bármelyik játéktípusban, és a játék szólhat a legkisebb
    gyerekektől a felnőttekig bármelyik
    korosztálynak.

  6. Mobil eszközök és
    szolgáltatások
    Ugye mennyire jó, hogy a legtöbb telefonban már
    beépített kamera található, vagy az, hogy a mobil internet segítségével
    bárhol a világon megnézheted az e-mailjeidet, csetelhetsz a barátaiddal,
    fizethetsz a mozijegyért a mobiloddal, vagy rákereshetsz a térképen az
    úti célodra? E területen a mobilkommunikáció jövőjét meghatározó
    előremutató és innovatív ötletek beküldését
    várjuk.

  7. Grafika, dizájn
    Itt a
    lehetőséged, hogy kiéld a kreativitásod. Szeretnél mobiltelefon,
    számítástechnikai eszköz, multimédiás tartalom, vagy számítógépes
    program felületének tervezője lenni? Nincs más dolgod, mint pályázni
    formaterveddel a felsorolt területeken! Cél, hogy könnyen kezelhető,
    funkcionális, s nem utolsó sorban szemet gyönyörködtető dizájnötletek
    szülessenek, amelyek segítségével élmény lesz használni az egyes
    programokat.

  8. Egyéb informatikai
    megoldások
    Természetesen az informatika és az internet
    területét érintő valamennyi ötlettel pályázhatsz (szoftver, hardver,
    szolgáltatás). A lényeg, hogy merj gondolni egy merészet és hagyd, hogy
    szabadon szárnyaljon a fantáziád és érvényesüljön a kreativitásod. Egy
    ilyen gyorsan fejlődő területnek, mint az informatika, szüksége van az
    innovatív koponyákra. Könnyen lehet, hogy éppen a tiédre!

A beadandó pályamű terjedelme:


A beadandó pályamű, azaz az ötlet leírásának
elvárt terjedelme: 2–5 A4-es oldal, amely tartalmazhat ábrát, fotót,
csatolható hozzá futtatható állomány is.


A
pályázat célkitűzéseinek elérése érdekében a Nemzeti Kutatási és
Technológiai Hivatal a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap terhére
2008-ban 100 M Ft-ot, azaz százmillió forintot biztosít.


Támogatást 300 pályázat kaphat.


Pályázhat minden Magyarországon tartózkodási
hellyel rendelkező 7–12., illetve 13. osztályos általános, illetve
középfokú tanulmányokat folytató tanuló.


Pályázni
egyedül és csapatban is lehet. Egy csapat maximum 4 fős lehet. Az
értékelésnek „A” és „B” kategóriája lesz korcsoportok szerint, „A”
kategóriába tartoznak a 7 – 9. osztályosok, „B” kategóriába tartoznak a
10 – 13. osztályba járók.


Elnyerhető támogatás
330.000,- Ft pályázatonként.


Pályázati
csomag:



  • Pályázati
    felhívás tervezete
    PDF

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017