Vörös Károly a Veresegyházi Katolikus Gimnáziumban történelmet és hittant tanít, drámajátékokat szervez a diákok számára. Rendszeresen tart ismeretterjesztő előadásokat, két évvel ezelőtt pedig könyvet is írt a kereszténység születéséről. Mindezek mellett bő húsz esztendeje az iskolai diákönkormányzatok működésével foglalkozik. Beszélgetésünk során ez utóbbi tevékenységéről kérdeztem, hiszen munkája során sikerült egy olyan rendszert kidolgoznia, ami tartalommal […]
Kedves Tagtársunk, Kollégánk! Tisztelettel meghívjuk a Történelemtanárok Egylete 2024. évi rendes Közgyűlésére. A közgyűlés helye: 1146 Budapest Thököly út 58-60. Irodaház 2. em. Alapítványi tárgyaló A közgyűlés időpontja: 2024. május 11., szombat 10.00 A közgyűlés tervezett témái: Határozatképtelenség esetén a közgyűlés a második fordulóját 2024. május 11., szombat 10.30 órakor tartjuk az első forduló témáival, […]
20 éve – Auschwitz hatvan év után Megyei diákok: Pályázatot írtak, hogy találkozhassanak a borzalommal Két megyénkben tanuló diák is ott lehetett abban a csoportban, amely a holokausztmegemlékezésekre Auschwitzba utazott. A győri Révai Miklós és a kapuvári Felsőbüki Nagy Pál Gimnázium tanulói pályázatot írtak, hogy ott lehessenek az emberiség egyik legmegrázóbb emlékhelyénél. Debreczeni-Mór Andrea a […]
Örökzöld kérdést kaptunk kollégáktól: melyik atlasz használható a történelem érettségi vizsgán? A „barna” OFI/ Oktatási Hivatal által kiadott Történelem Atlasz mind a négy kiadása használható.
Az összeállításban Nagy Erzsébet, a PDSZ választmányi tagja, Schiller Mariann, a Magyartanárok Egyesületének elnökségi tagja és Repárszky Ildikó, a Történelemtanárok Egyletének alelnöke is nyilatkozik.
Kevesebb mint egy hónap múlva kezdődik az érettségi szezon, ami idén nagyobb változásokat tartogat a diákoknak, mint az elmúlt években. A 2020-ban bevezetett új alaptanterv és kerettanterv értelmében idén már más követelményrendszernek kell megfelelniük a diákoknak. Májusban országszerte megkezdődnek az érettségik, immár a 2020-ban kiadott új alap- és kerettantervnek megfelelően, azaz már új tematika és követelményrendszer […]
A pedagógusok teljesítményértékelését szabályozó 18/2024. (IV.4.) BM rendelet kapcsán a Civil Közoktatási Platform (CKP) korábbi állásfoglalásának megfelelően kijelenti, hogy a státusztörvényben lehetővé tett és a rendelettel alátámasztott teljesítményértékelést alkalmatlannak tartja az oktatás színvonalának emelésére, és felhívja a figyelmet a várható káros következményekre. A CKP fontosnak tartja a közoktatásban dolgozók munkájának értékelését, de erre a központilag meghatározott pontszámok, a vezetők […]
Körülbelül egy hónap múlva kezdődik az idei érettségi szezon, ami még több újdonságot tartogat, mint az elmúlt években. Ugyanis a 2020-as Nemzeti alaptanterv és az ehhez kapcsolódó új kerettantervek bevezetésével 2024-től már új követelmények alapján érettségiznek a diákok. Ebben a cikkünkben a történelemérettségi változásaival foglalkozunk. A Történelemtanárok Egylete 2021. februárban kiadott egy állásfoglalást, amiben több változtatást […]
Barta József a kilencvenes évek óta foglalkozik felvételi, később érettségi tanfolyamok szervezésével. Jelenleg a Magister Universitas érettségi felkészítő műhely vezetője, melynek keretein belül a diákok akár nyolc tantárgyból is jelentkezhetnek online vagy tantermi kurzusokra. A beszélgetés során az érdekelt minket, hogy piaci szereplőként hogy látja a hazai történelemoktatás helyzetét, valamint hogy szerinte milyen készségek fejlesztésére […]
A nagy technikai civilizációs robbanás után óriási különbség lett az egyéni tudás, ismeret, meg az emberiség tudása és ismerete között. Ezzel pedig nagyon keményen vissza lehet élni. A magyar kormány az oktatás újra „poroszosításával” ezt meg is teszi – véli Kopcsik István, a Történelemtanárok Egyletének bizottmányi tagja. Szerinte a diktatúrák mindig arra játszanak, hogy lelkes, […]
Az Európai Parlament az Európai Unió működéséről szóló szerződés 165. cikkére hivatkozva állásfoglalást fogadott el az európai történelmi emlékezetről és az európai múlt kritikus értékeléséről. Eszerint: Az európai történelem kihívásokat és lehetőségeket rejteget az európai integráció számára. A történelmi múltja elengedhetetlen az európai identitás és az összetartozás megértéséhez. Az elfogulatlan történelemoktatás és az információkon alapuló történelemkulcsfontosságú […]